Na Pogačarjevem trgu pred infotočko Misija 100 je bilo v sredo popoldne, malo pred 14. uro, živahno. Nekateri ljudje so se do trga pripeljali s kolesom, drugi so ga počasi porivali ob sebi. Z veliko mere potrpljenja so se s kolesom ob sebi postavili drug za drugim in spremljali dogajanje na začetku vrste, kjer je izkušeni kolesarski serviser Klemen Mavec sprejemal prve stranke. »Sem prišla med službo. Saj me boste spustili,« je bila optimistična gospa, ki se je kar na začetek vrste pripeljala na svojem kolesu. Ker množica kakopak ni imela posluha za to, si je pri serviserju izposodila ključ in se kar sama lotila manjšega popravila, nato pa zadovoljna z rezultatom odhitela nazaj v pisarno.

Klemen Mavec, servis koles: »Da bom imel danes veliko dela, sem dojel pred dvema dnevoma, ko sem začel dobivati klice ljudi. Zanimalo jih je, kakšne servise opravljam in ali se je treba na njih predhodno naročiti.« Foto: Nik Erik Neubauer

Klemen Mavec, servis koles: »Da bom imel danes veliko dela, sem dojel pred dvema dnevoma, ko sem začel dobivati klice ljudi. Zanimalo jih je, kakšne servise opravljam in ali se je treba na njih predhodno naročiti.« Foto: Nik Erik Neubauer

Zaradi gneče kolo odpeljala na servis na Trubarjevo

Kolesarka Vita Tušek si je zaradi gneče premislila in se s prazno zadnjo zračnico odpravila do kolesarskega centra na Trubarjevi. Foto: Nik Erik Neubauer

Kolesarka Vita Tušek si je zaradi gneče premislila in se s prazno zadnjo zračnico odpravila do kolesarskega centra na Trubarjevi. Foto: Nik Erik Neubauer

»Objavo o brezplačnem servisu mi je poslala prijateljica, saj je vedela, da imam že dlje časa prazno gumo. Servisi so zame, ki končujem študij, zelo dragi. Sploh ker mi je zadnje leto kar dvakrat počila guma,« nam je povedala Vita Tušek in pokazala na zadnjo prazno gumo. »Pričakovala sem gnečo, nisem pa vedela, da so se ljudje začeli na Pogačarjevem trgu zbirati še pred objavljeno uro za začetek,« je povedala in dodala, da zelo rada kolesari, bi si pa želela, da bi bile kolesarske poti bolje vzdrževane. »Sem pred dnevom tudi poklicala serviserja, da bi izvedela, ali lahko pripeljem kolo s prazno gumo, pa je potrdil, da ima s seboj vedno vse potrebne rezervne dele,« je še povedala študentka Vita, ki pa se je na koncu vseeno odločila, da bo kolo porivala še nekaj sto metrov do kolesarskega servisa na Trubarjevi. »Slišala sem, da bo med 14. in 19. uro lahko naredil servis le na petnajstih kolesih, in bojim se, da ne bom prišla na vrsto,« je povedala in svoje mesto v vrsti prepustila mlademu dekletu za seboj.

Na takih dogodkih nikoli dovolj serviserjev

Gospa Marija je bila vesela, da je prišla dobro uro pred začetkom in bila tako že druga na vrsti. Foto: Nik Erik Neubauer

Gospa Marija je bila vesela, da je prišla dobro uro pred začetkom in bila tako že druga na vrsti. Foto: Nik Erik Neubauer

Tudi Mavec, ki ima več kot tri desetletja kolesarskih izkušenj, zadnjih deset let ljubljanskim kolesarjem ponuja edinstveno rešitev servisiranja koles na domu in asistenco na terenu, takega zanimanja sprva ni pričakoval. »Da bom imel danes veliko dela, sem dojel pred dvema dnevoma, ko sem začel dobivati klice ljudi. Zanimalo jih je, kakšne servise opravljam in ali se je treba na njih predhodno naročiti. Iskreno, ne vem, ali bi še s štirimi dodatnimi pari rok lahko poservisiral vse čakajoče, ki so se v vrsto postavili ob 14. uri,« je povedal Mavec, s katerim smo poklepetali med menjavo zavor na starejšem kolesu. »Na takih dogodkih nas nikoli ne bi bilo dovolj.«

Med spremljanjem dogajanja pri servisni prikolici, ki jo pripne kar na svoje kolo, smo opazili, da so največja težava nastavitve zavor in menjalnika, prazne zračnice in verige, ki jih je treba podmazati. »Gre za najpogostejše okvare, ki se dogajajo med rednimi servisnimi intervali. Tudi če na kolesu enkrat na leto narediš redni servis, je treba, če nič drugega, vsaj zračnico napolniti,« je povedal Mavec in dodal, da se med kolesarjenjem vijaki odtegujejo, veliko materiala se tudi izrabi. Če je bilo delo serviserja tokrat brezplačno, je treba običajno za splošni servis odšteti 30 evrov, na terenu 35 evrov.

Od 14. ure dalje se je vila dolga vrsta na servis čakajočih kolesarjev. Foto: Nik Erik Neubauer

Od 14. ure dalje se je vila dolga vrsta na servis čakajočih kolesarjev. Foto: Nik Erik Neubauer

Tudi gospa Marija je bila s hitrim servisom kolesa zadovoljna. Za brezplačno servisiranje je izvedela iz povabila, ki ga je kot naročnica novic Mestne občine Ljubljana dobila kar na elektronski naslov. »Čeprav sem bila sprva jezna na sebe, da sem prišla na Pogačarjev trg kar dobro uro prej, sem zdaj zadovoljna, da sem bila druga na vrsti,« nam je povedala in dodala, da ji je strokovnjak zamenjal jekleno vrv na desni zavori. Pravilno ji je nastavil tudi krmilo. »Zdaj je kolo veliko bolj varno za vožnjo. Vseeno razmišljam, da si kupim drugo, prav tako rabljeno kolo, ki pa bo imelo prestave. Veliko lažje ga bom vozila,« je še povedala Marija in se nato odpeljala po opravkih. 

Priporočamo