Po spletu večkrat zakrožijo fotografije policijskih avtomobilov, za katere se zdi, da so parkirani nepravilno – na pločniku, postajališču za avtobus ali kar na kolesarski stezi. Tudi mi smo nedavno opazili policijski avtomobil, ki je bil več kot 15 minut parkiran na pločniku LPP-postajališča Ambrožev trg ob Poljanski cesti. S tem je policijsko vozilo mestnemu avtobusu onemogočilo dostop do postajališča. Avtobus je potnike odložil in pobiral kar sredi ceste, zaradi česar so avtomobili zastajali za avtobusom, prav tako ni jasno, kako bi gibalno ovirani potnik ali starš z vozičkom lahko izstopil ali vstopil na tej postaji. Ker takšni primeri v javnosti ustvarjajo vtis dvojnih meril, torej vtis, da za organe pregona veljajo ena pravila, za navadne udeležence v prometu pa druga, smo na policijo poslali poizvedbo glede omenjenega primera, pa tudi na splošno o parkiranju na avtobusnih postajah.
Za nujne naloge lahko kjerkoli
Na Policijski upravi Ljubljana so pojasnili, da policisti med opravljanjem nujnih nalog lahko za nujno potreben čas parkirajo vozilo tudi na mestih, kjer je to prepovedano s prometnim pravilom ali postavljeno prometno signalizacijo. Pri tem so pojasnili, da so to ugotovili tudi za omenjeni primer, ki smo mu bili priča. »V konkretnem primeru, ki ga izpostavljate, lahko v okviru varstva osebnih podatkov pojasnimo, da sta policista izvajala nujne policijske naloge, saj sta obravnavala storjeno kaznivo dejanje in zbirala obvestila o njem,« so povedali na policiji. Iz tega primera smo razbrali, da za takšno nujno, a na splošno nepravilno ustavljanje zadostujejo prižgani opozorilni smerniki, ne pa tudi zgolj policijska luč.
Ob tem so dodali, da so policisti seveda odgovorni za posamezne kršitve, med njimi tudi za parkiranje. Ne vodijo sicer posebnih evidenc, na podlagi katerih bi lahko sporočili število prekrškov, ki bi jih povzročili policisti. »Zagotovo mora biti policija zgled za širšo javnost. Policisti bi morali imeti visoko stopnjo integritete in v prvi vrsti upoštevati zakone ter vse ostale predpise, ki pa za primere parkiranja policijskih vozil dovoljujejo izjeme zaradi razlogov nujnosti in operativnega dela.«
Parkiranje na avtobusnih postajališčih
Na policiji so pojasnili, da je za nepravilno parkiranje na avtobusni postaji predvidena kazen v višini 40 evrov. Iz ljubljanske občine so sporočili, da je mestno redarstvo v lanskem letu obravnavalo 515 kršitev, vezanih na nepravilno ustavljanje ali zadrževanje na območju, ki je namenjeno ustavljanju mestnih avtobusov ali taksijev. Pri tem so dodali, da ne vodijo evidenc na način, da bi lahko povedali, katero postajališče je najbolj problematično. Na splošno opažajo, da imajo največ težav s končnimi postajališči in postajami, ki so v neposredni bližini ponudnikov različnih trgovskih storitev, kot so kioski ali pekarne. Na Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) so kot najbolj kritično postajališče opredelili postajališče Astra, kjer starši čakajo otroke, ko so ti v bližnji glasbeni šoli, in postajališče 7. septembra na Bratovševi ploščadi.
Na LPP so pri tem opozorili, da je parkiranje osebnih vozil na postajališčih pogost pojav, ki voznikom in potnikom povzroča številne nevšečnosti. »Lastniki avtomobilov pogosto ne razumejo, kako s tem ovirajo dostop do avtobusov, še posebej za gibalno ovirane osebe in starše z otroškimi vozički, saj avtobus ne more zapeljati bližje k robniku,« so sporočili z LPP. Pri tem so poudarili, da težave izhajajo tudi iz zakonodaje. Ta namreč dovoljuje kratko ustavljanje osebnih avtomobilov na postajališčih, vendar samo za čas vstopa in izstopa sopotnika, kar pa mnogi izkoristijo za krajše opravke.