Na okrogli mizi z naslovom »Prometna nesreča ni nesreča« so pri Zavodu varna pot s številnimi zagovorniki načeli debato, kako pravilno imenovati dogodke v prometu, ki se končajo s poškodbami ali celo tragično. Predvsem pri trčenjih, ki so posledica prehitre vožnje, vožnje pod vplivom alkohola in drog, je po mnenju pobudnikov nepravično govoriti o nesreči, saj ta beseda lahko daje vtis, da je šlo zgolj za nesrečen dogodek, ki se je pač povsem slučajno zgodil.
Kako lahko uporaba pravega oziroma primernejšega termina vpliva na splošno dojemanje problematike, je s konkretnim primerov spremembe izraza v zakonodaji ponazoril gost okrogle mize Anže Albreht iz zavoda Reševalni pas: »Prej smo govorili o 'prostoru za intervencijsko vozilo', ki je pač neko vozilo na štirih ali več gumah. To je nek predmet. Danes govorimo o 'reševalnem pasu', ki avtomatično pomeni nek prostor med kolonama za reševanje. Ali je to reševanje življenj ali imovine, ni pomembno, ampak že bolj pritisne na čustveno plat.«
Ne moreš »nesrečno« voziti 100 kilometrov na uro prehitro
Podobno želijo pobudniki doseči tudi s terminom prometna nesreča. »Mama, ki je izgubila svojega otroka v prometni nesreči v Angliji, je pred 25 leti rekla, da preprosto ni nesreča, ko voznik, ki je pijan, povozi tvojega otroka in spremeni tok življenja. Ta gospa je bila kasneje predsednica evropskega združenja žrtev prometnih nesreč, bila je tudi ustanoviteljica svetovnega dne spomina na žrtve prometnih nesreč in ta pogumna mama se je borila z mlini na veter. Kajti verjemite mi, pred 25 leti je nihče ni razumel. Razen tisti, ki so doživeli tako trčenje, tako izgubo in seveda spremembo svojega življenja,« je pojasnil predsednik zavoda Varna pot in aktualni predsednik evropskega združenja žrtev prometnih nesreč Robert Štaba. Takšno razmišljanje so vmes posvojili tudi v Združenih narodih in v Svetovni zdravstveni organizaciji.
Da nesreča ni primeren izraz za vsa trčenja, se je strinjal tudi Ivan Kapun, vodja sektorja prometne policije na generalni policijski upravi. »Ne moreš se ’nesrečno’ napiti, ali ’nesrečno’ voziti za 50 ali 100 kilometrov na uro več, kot je dovoljeno,« je poudaril Kapun, ki se mu zdi pravilno, da so v zavodu odprli ta razmislek.
Evropska komisija vztraja pri prometni nesreči
Na ministrstvu za infrastrukturo pobudo, da se tudi v zakonodaji termin prometna nesreča zamenja s primernejšim izrazom, prav tako podpirajo, je potrdila njihova generalna direktorica direktorata za ceste in cestni promet Andreja Knez. Je pa opozorila na določene ovire. Evropska komisija denimo v dokumentih, ki se nanašajo na prometno varnost, še vedno uporablja termin traffic accident (angleško za prometno nesrečo), čeprav se v angleško govorečih državah že uveljavljata nadomestna termina collision in crash (trk oziroma trčenje). Ena izmed potencialnih ovir pri spreminjanju zakonodaje pa bi bilo po mnenju direktorice Knez lahko tudi dejstvo, da trčenje prav vseh prometnih nesreč ne zajame – denimo zdrsa s ceste, padca vozila, prevračanja,... Zato bi bilo po njenem mnenju treba najprej premisliti, kakšen termin bi bil čim bolj optimalen.