Zaradi majhnosti slovenskega trga pri nas ni trgovin številnih prodajalcev, na srečo pa mnogi med njimi svoje izdelke pošiljajo tudi v Slovenijo. Pripravili smo pregled štirih trgovcev, ki so pri slovenskih kupcih najbolj priljubljeni. Trenutno veljavne podatke o plačilu poštnine, pogojih vračila blaga, času dostave in drugem si oglejte v tabeli spodaj.
Asos
Britanski kralj med spletnimi trgovci z oblačili, obutvijo in modnimi dodatki ima tudi v Sloveniji številne privržence. Zaradi sekcij oblačil, ki ustrezajo več različnim postavam, je Asos zanimiv tudi za ljudi, ki imajo težave pri iskanju oblačil v navadnih trgovinah, saj te pretežno prodajajo oblačila srednjih velikosti. Tako lahko ženske, manjše od 163 centimetrov, kupujejo v sekcijipetite, tiste, ki so višje od 174 centimetrov, pa v sekciji tall – oblačila na teh oddelkih so prilagojena telesnim proporcem, zato ni predolgih oziroma prekratkih hlačnic ali rokavov. Asos ponuja tudi sekcijo plus size, oblačila večjih velikosti, namenjena ženskam večjih proporcev. Sekciji tall in plus size sta na voljo tudi na moškem oddelku. Za nosečnice je na voljo oddelek maternity, več oddelkov pa je na voljo tudi pri obutvi, kjer je velika izbira čevljev za ljudi s širšimi stopali. Poleg oblačil in obutve za moške in ženske Asos prodaja tudi dodatke in kozmetiko številnih proizvajalcev.
Mnogi uporabniki in uporabnice dnevno preverjajo ponudbo na Asosu. Pregled Asosove aplikacije je za mnoge nekaj podobnega kot preverjanje družbenih omrežij. Podjetje skrbi, da je vselej zanimivo – skoraj vsak dan potrošnike pričaka nova akcija in popust, pogoste so tudi posebne ponudbe.
Next
Še en britanski trgovec z bogato zgodovino – podjetje je bilo ustanovljeno sredi osemdesetih, v času, ko je bila popularna kataloška prodaja – ki je pri slovenskih kupcih precej popularen. Nextova spletna stran govori slovensko, kar je prednost za kupce, ki niso vešči angleščine. Ob tem je treba opozoriti, da je prevod strani nekoliko okoren, kar šibi ugled trgovine.
Next poleg moških in ženskih oblačil prodaja tudi oblačila za dojenčke ter otroke in tekstil za dom, kot so posteljnina, brisače, zavese in podobno. V naši bližnji okolici lahko Nextovo prodajalno najdete v Zagrebu.
Nextovo aplikacijo pa si lahko naložite tukaj.
H&M
Drugi največji svetovni proizvajalec oblačil se sooča z upadom števila kupcev, ki nakupujejo v navadnih trgovinah, zaradi česar so se letos namenili zapreti 170 poslovalnic. Spletna trgovina, ki je od predlanskega maja na voljo tudi slovenskim kupcem, medtem beleži veliko rast.
Pregledna spletna stran ponuja iskanje po artiklih, ki so na voljo v fizičnih trgovinah, za Slovence pa je zanimiva tudi ponudba izdelkov, ki jih zaradi majhnosti trga H&M v Sloveniji ne prodaja. Takšne so recimo posebne kolekcije, ki nastanejo kot produkt sodelovanja z zvenečimi imeni iz sveta visoke mode. Te kolekcije namreč le redko najdejo pot v slovenske trgovine, enako velja tudi za obutev manjših ali večjih velikosti. V sekciji H&M home švedska multinacionalka prodaja vse od zaves, posteljnine, svečnikov do cvetličnih lončkov in jedilnega pribora.
H&M-ove aplikacije so na voljo na tem naslovu.
Zara
Španski oblačilni gigant Inditex, katerega del je Zara (pa tudi slovenskim kupcem znani Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear in drugi), je največji svetovni proizvajalec oblačil. Zara, ki ima v Sloveniji pet poslovalnic, v svoji spletni trgovini večinoma ponuja izdelke, ki so na voljo tudi v trgovini, le da je razpon velikosti, ki so na voljo, nekoliko večji.
Podobno kot H&M ima tudi Zara sekcijo home, ki ima svojo spletno stran. Ker v Sloveniji ni Zarine trgovine z izdelki za dom, lahko te kupite prek spleta. Odvrniti vas utegne zajeten strošek poštnine, ki znaša 19 evrov za nakupe do 200 evrov, če zapravite več, pa stroške poštnine prevzame pošiljatelj.
Posebnost Zarine spletne trgovine je možnost brezplačnega prevzema v fizični trgovini, kamor lahko nakupljeno v 30 dneh brezplačno tudi vrnete, če izdelki ne ustrezajo vašim pričakovanjem. Glede vračil so pri Zari zelo fleksibilni – imajo kurirsko službo, ki po izdelek pride tudi na dom.
Zarina aplikacija za android in iOS.
Če potegnemo črto
Ker se o okusih ne razpravlja, seveda ne moremo določiti ponudnika, ki prodaja najlepša oblačila, lahko pa določimo trgovca, ki je kupcu najbolj prijazen. Pri tem nekoliko prednjači Asos, ki ima tudi največjo ponudbo, a sicer večjih razlik med izbranimi trgovci ni. Pri vseh obstajajo precejšnje razlike v cenah – vsi imajo v ponudbi tako poceni kose kot tudi dražja oblačila.
Asos in Next blago dostavita izjemno hitro, slabše roke dostave imata H&M in Zara. A slednja pri vračilu zagotovi, da njen kurir brezplačno pride po vrnjeno blago k vam na dom.
Glede odnosa do kupcev je Asos vzor ne le svojim neposrednim konkurentom, temveč vsem podjetjem, ki poslujejo s strankami. Javno izražajo podporo LGBT-skupnosti, zagovarjajo raznolikost, njihove izdelke pa prikazujejo karseda raznoliki modeli, katerih fotografije niso retuširane. Na twitterju, kjer ima več kot milijon sledilcev, hitro in ažurno odgovarja na vprašanja uporabnikov. Odzivni so tudi profili preostalih treh, a je na odgovor treba počakati malo dlje.
Za slovenske kupce sta morda najbolj zanimiva Asos in Next, saj gre v prvem primeru za spletno trgovino brez poslovalnic, v drugem pa za trgovca brez poslovalnic v Sloveniji. Če kupujete pri takšnih trgovcih, je verjetnost, da boste na ulici srečali nekoga v enakih oblačilih, nekoliko manjša. Spletno nakupovanje izdelkov, ki bi jih sicer lahko kupili v fizični trgovini, pa ima tudi druge prednosti: kupcu ni treba od doma, s čimer lahko prihrani precej časa, oblačila lahko pomeri v zavetju domače razsvetljave in jih brez (previsokih) stroškov vrne, če ni zadovoljen.