Če je res tako, je takšno ravnanje predstavnikov oblasti vsekakor zanimivo in lahko kaže na netransparentnost oblastnih odločevalcev. Zakaj netransparentnost oz. zakaj se nekaj skriva? Ali se skriva nekaj, kar je v korist ljudi? V to bi bilo dvomiti. Ali se skriva nekaj, kar vlade ali drugih državnih organov ne kaže v lepi luči oz. se skriva nekaj, kar je kot oblastno ravnanje v škodo ljudi? Ali izračuni kažejo na to, da kakšne navedbe, ki jih predstavniki oblasti izrekajo v javnosti, ne držijo? Ali se v omari skrivajo okostnjaki?

Vprašanje je, ali je pokojninska reforma, kot je sedaj zastavljena, v korist sedanjih in prihodnjih upokojencev. Seveda vseh, saj so po ustavi vsi ljudje pred zakonom enaki. Za sedanje upokojence se po vsej verjetnosti v njihovo škodo spreminja sistem usklajevanja pokojnin, kar bo verjetno težko nadomestil zimski dodatek. Pošten način usklajevanja pokojnin bi bil način, po katerem se pokojnine uskladijo za 100 % inflacije, čemur se prišteje še realni odstotek zvišanja plač. Ali slovenska država ni sposobna zagotoviti takšnega načina usklajevanja? Seveda je, saj je družba vedno bolj bogata. Nekateri tega pač nočejo, ker ne želijo, da bi bili vsi bogati, temveč da mora še naprej obstajati razred revežev, ki naj bi se celo povečeval. Koliko sedanjih upokojencev bo kljub noveli ostalo pod pragom revščine, čeprav so delali 40 let? In še naprej živeli v polju neblaginje oz. revščine. Ali politiki ne delajo za blaginjo Slovenije, torej za blaginjo ljudi? Če da, zakaj potem ti upokojenci še niso deležni blaginje? Koliko bo prihodnjih upokojencev, ki jim bo pokojnina odmerjena v znesku pod pragom revščine, čeprav bodo delali 40 let? Tudi dejstvo, da se veča števil let za izračun pokojninske osnove, je že na prvi pogled v škodo prihodnjih upokojencev. Ali bo zvišan odmerni odstotek pokril to luknjo? Težko verjetno. Zakaj ne bi bilo število let za izračun pokojninske osnove npr. najboljših deset, saj pokojninski sistem temelji na solidarnosti in ne na individualnih naložbenih računih. Na ta način bi država nekoliko kompenzirala nizke plače, ki jih seveda v glavnem v korist kapitala z davčno ali drugo politiko bolj ali manj drži na nizkem nivoju. Ali država ni sposobna zagotoviti tega? Seveda je, vendar pa nekomu to ne ustreza. Javnofinančna vzdržnost na ramenih ljudi, kapital pa ostaja neprizadet, saj se prispevne stopnje delodajalcev ne spreminjajo.

Predsednik vlade in ministri po ustavi prisežejo, da bodo z vsemi svojimi močmi delovali za blaginjo Slovenije. V to blaginjo sodi seveda tudi blaginja upokojencev. Ali bo s to reformo blaginja sedanjih upokojencev ohranjena oz. bo tistim, ki blaginje še niso deležni, reforma to prinesla? Ali bo reforma prinesla blaginjo prihodnjim upokojencem? Vprašanje.

Generalni sekretar Nata Mark Rutte pravi: »V povprečju evropske države potrošijo do četrtine nacionalnega dohodka za pokojnine, zdravstvo in sisteme socialne varnosti. Potrebujemo le majhen del tega denarja, da naredimo našo obrambo veliko močnejšo in zaščitimo naš način življenja.« Ali se omenjene besede mogoče že zrcalijo v pokojninski reformi? Če da, kje se še bodo, saj očitno Nato vlada Sloveniji – politiki namreč že govorijo o dvigu sredstev za vojsko, kar zahteva Nato. Ali bodo tudi zdravstvo in drugi sistemi socialne države v prihodnosti tarča trgovcev s smrtjo? In ki jim sicer veselo služijo tudi mnogi slovenski politiki. Modra država ne vlaga sredstev v vojsko in vojno, temveč v socialno državo in s tem v mir. In ker nima vojske, ali lahko potem pride do vojne? V vojsko in vojno vlagajo tisti, ki jim ni mar za življenje ljudi, živali in drugih delov narave. In ki iz uničevanja vlečejo dobiček. Takšnemu sistemu pa so štete ure.

 

Vlado Began, Šmarje pri Jelšah

Priporočamo