Glavni problem je nebrzdano zapravljanje proračunskega denarja za vedno več javnih uslužbencev, pa za nevladnike in preveč radodarno socialo, ki v Slovenijo privablja številne socialne turiste z Balkana in drugod. Skregano z osnovami logike, a to nam prodajajo ljudje, ki imajo celo diplome. Ukinitev službe družbenega knjigovodstva je pomenila izbris sledi denarnega toka v davčne oaze. Upokojevanje po posebnih pogojih je pomenilo, da se je odstranilo kadre, ki so bili organizirani (predvsem mislim tu na policijo) in bi v nekem trenutku lahko povzdignili svoj glas. Umetno smo ustvarili 100.000 upokojencev ob osamosvojitvi brez upoštevanja aktuarskega izračuna in preslišali smo predlog uglednega ekonomista prof. dr. Ivana Ribnikarja o prenosu dela t. i. družbenega premoženja v pokojninski sklad, ker ni bil v skladu z idejami vladajočih elit o plenjenju slednjega.

T. i. Ropov pokojninski zakon ZPIZ-1 je načrtno zmanjšal pokojnine z izumom korekcijskih faktorjev, ki jih je vsako leto predpisoval minister za finance, ZPIZ-2 pa je uvedel krivični 57,25-odstotni odmerni odstotek za moške upokojene od leta 2013 dalje, pa čeprav je evropska komisija že leta 2006 ugotovila, da razlik med spoloma ne sme biti. Vsled tega je celo anulirala uporabo nemških tablic smrtnosti (ženske nas preživijo za 7 let) pri dodatnih pokojninskih zavarovanjih. Krivični odmerni odstotek v višini 57,25 % je priznal celo aktualni minister Luka Mesec, pa o popravku le-tega za nazaj ne razmišlja. Generalni direktor ZPIZ Marjan Papež celo zatrjuje, da se tega ne da izračunati, pa gre le za petošolsko matematiko. Zavajanja in neresnice vedno in povsod, upokojeni moški pa z 10 % manjšo pokojnino.

Lani izračunana meja revščine za enočlansko gospodinjstvo je 903 €, minimalna zajamčena pokojnina za polno delovno dobo je 746 €. Res dosežek par excellence, s katerim se ni hvaliti. Ob tem pa radodarnost pri izjemnih pokojninah za zaslužne, čeprav sta Kette in Murn že davno pokojna, Cankar pa niti ni slabo zaslužil, le živel ni po pameti.

Uvajanje prostovoljnega dodatnega pokojninskega zavarovanja je bilo očitno namenjeno predvsem bogatenju zavarovalnic, saj v času prejemanja dodatne pokojninske rente ni nikakršnega usklajevanja z inflacijo. Tako da je dosmrtna dodatna pokojninska renta najslabši možni izbor.

Naj tu še izpostavim zgodbo o inflaciji, ki je poglavje zase. Preseneča me molk predstavnikov opozicije, ki ne povedo, da je inflacija precej višja od dejansko predstavljene. Morda pa niti ne hodijo v trgovine in se prehranjujejo v vladnih menzah?

Še o novi pokojninski reformi, ki dokazuje, da vlada nikakor ne sledi zastavljenemu cilju o dostojnih pokojninah. Gospod Kajtimir Kunc iz Zagorja ob Savi je tule v Dnevniku že izračunal, da je bil z odmernim odstotkom v višini 57,25 % (ženske 63,5 %) po ZPIZ-2 v letu svoje upokojitve 2015 prikrajšan za 10,14 % pokojnine, in to dosmrtno. Nadalje je ugotovil, da bi z novo predvideno pokojninsko reformo (odmerni odstotek 65,5 % za 40 let dela in črtanih 5 najslabših let) bila pokojnina njegove partnerice z odmero 63,5 %, prav tako upokojene v letu 2015, nižja za 6,84 %. Tako da nam je lahko iz izračunov jasno, da vlada s svojo parolo o dostojnih pokojninah ne misli resno in da je cilj vsake pokojninske reforme zgolj in samo zmanjšanje obstoječih (usklajevanje po inflaciji, ne po rasti plač) in novih (podaljševanje referenčnega obdobja za izračun) pokojnin. Sindikati, društva upokojencev itd pa nojevsko tiščijo glavo v pesek in molčijo.

 

Sony Globokar, Zagorje ob Savi

Priporočamo