V zgodnjih jutranjih urah tam od ponedeljka do petka za prosti sedež na avtobusih, ki peljejo v prestolnico, tekmuje množica mladostnikov. Utiranje poti s komolci ter napenjanje mišic srednješolcev in študentov vozniki natrpanih avtobusov občasno prekinejo tako, da enostavno odpeljejo mimo njih in mučno čakanje na naslednji avtobus, ki pride ali pa tudi ne, se začne znova.
O tem, da so s tem ob slabi volji povezani tudi izostanki vozačev od pouka in predavanj ter da so ničesar krivi mladi ob prihodu v srednjo šolo in na fakulteto zaradi jutranjega zamujanja obsojeni na milost ali nemilost svojih profesorjev, verjetno ni treba izgubljati besed. Precej bolj se zdi pomembno opozoriti na nepopisno sprenevedanje pristojnih: tako družbe Arriva, v kateri zatrjujejo, da medkrajevne prevoze opravljajo v skladu s sklenjeno koncesijsko pogodbo ter določenimi voznimi redi in progami, kot Družbe za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), kjer ključne razloge za težave najjasneje vidijo v desetletja zapostavljenem sistemu informacijskih rešitev.
V omenjeni družbi so ob našem poizvedovanju (kljub temu da nam v najbolj težko pričakovanem odgovoru na vprašanje glede zasedenosti avtobusov v točno določenih jutranjih konicah niso postregli s podatki) zatrdili, da prezasedenosti avtobusov ne zaznavajo. Tudi število prevozov po njihovem mnenju ni premajhno; z novo uredbo so število voženj po vsej Sloveniji povečali za 20 odstotkov, so se pohvalili. A so ob tem pozabili omeniti, da so zaradi številnih pritožb potnikov nad Arrivo nedavno vseeno uvedli notranji nadzor, inšpekcijski nadzor nad omenjenim prevoznikom pa so sprožili tudi na inšpektoratu za okolje in prostor.
Ta je, kot so nam pritrdili na DUJPP, pokazal številne kršitve. Njihov obseg sicer še ugotavljajo, že zdaj pa je znano, da Arriva konec septembra na štirih progah ni izvajala vseh dogovorjenih prevozov. Zaradi prekrška ji je inšpektorat izrekel 1250 evrov globe, a jo je prevoznik zaradi hitrega plačila in kljub neznosnim mukam potnikov odnesel le s polovičnim plačilom kazni – borimi 625 evri.
V DUJPP, kjer so sicer letos s 1. septembrom šolske prevoze na območju občin Železniki, Žiri, Jezersko, Jesenice, Škofja Loka in Kranj v celoti ali delno integrirali v proge javnega potniškega prometa, so nam potrdili še, da poenotenega pravilnika o izvajanju nadzorov, ki ga obljubljajo že lep čas, še nimajo. Uredili da ga bodo do konca leta, so napovedali.
Do takrat, spoštovani romarji z avtobusi, ob vsakodnevnem spremljanju voznih redov nikar ne pozabite niti na spremljanje vremenske napovedi. Za danes in jutri vremenoslovci tudi za nižje predele napovedujejo pošiljko snega, zato si, srednješolci in študenti, oblecite še toplejša oblačila kot sicer. Obujte si še udobnejšo, po možnosti nepremočljivo obutev in pripravite kakšen prigrizek za na pot. Med čakanjem na avtobus in stoječim drenjanjem v njem v gneči vozil skozi Medvode in Stanežiče uživajte v opazovanju plesa snežink in si pri tem nadenite vsaj skromen nasmešek.
Kdo ve, morda pa bo s tem prav vam uspelo, da bo prišel jutranje popotovanje od gorenjske prestolnice do Ljubljane v živo občutit tudi kdo od pristojnih. In morda potem za težave še pred novim letom ne bodo več krive le »smernice Evropske unije in močan razvojni zaostanek stanja javnega potniškega prometa v naši državi«.