Prebivalci Ljubljane se namreč še vedno raje kot z vsemi drugimi prevoznimi sredstvi vozimo z osebnimi avtomobili. Precej raje kot v drugih (zeleno bolj naprednih) evropskih prestolnicah. Med drugim se to kaže v številu registriranih osebnih vozil na tisoč prebivalcev, kjer negativno prednjačimo pred mnogimi večjimi mesti. Medtem ko ima v Ljubljani svoj osebni avtomobil vsak drugi prebivalec, ima svojega na Dunaju le vsak tretji in v nam bližjem Gradcu (primerljivem tudi po številu prebivalcev) imajo registriranih 476 osebnih vozil na tisoč prebivalcev, kar je še vedno precej manj od 531, kolikor jih je na isto število prebivalcev registriranih v Ljubljani. Še bolj so podatki povedni, če pogledamo potovalne navade. Na Dunaju namreč kar 42 odstotkov gospodinjstev nima osebnega avtomobila, 74 odstotkov Dunajčanov se po svojem mestu giblje na trajnosten način, pri čemer ti več kot polovico svojih poti opravijo z javnim potniškim prevozom: podzemno železnico, tramvaji in avtobusi. Že dejstvo, da so zadnji dostopni podatki za Ljubljano iz leta 2013, pove dovolj in takrat smo Ljubljančani 41 odstotkov dnevnih poti opravili z osebnim avtomobilom in le nekaj več kot 12 odstotkov z javnim prometom. Na Dunaju so 40 odstotkov dnevnih poti z osebnim avtomobilom nazadnje opravili leta 1995.

Zaračunavanje parkirnine v ljubljanskem mestnem jedru tudi v nedeljo je lahko zelenemu prehodu koristna palica, a je povsem umanjkal korenček.

Če boste prometne načrtovalce katerega koli tozadevno uspešnejšega mesta povpraševali po receptu za dobro prakso, bodo vsi po vrsti stavili na politiko korenčka in palice, najraje tudi v tem vrstnem redu. Zato je seveda zaračunavanje parkirnine v ljubljanskem mestnem jedru tudi v nedeljo lahko zelenemu prehodu koristna palica, a je povsem umanjkal korenček. Ljubljanski javni promet zaostaja za vsemi zgoraj primerjanimi, pa ne le po tem, kakšna javna prevozna sredstva so na voljo.

Hočete zgovoren primer? Ljubljanska občina odločitev za nedeljsko zaračunavanje parkirnin v centru utemeljuje tudi z namero, da bi morebitne obiskovalce glavnega mesta zadržala na obrobju na tako imenovanih parkiriščih P+R in jih v center pripeljala z avtobusi javnega potniškega prometa. Vas zanima, kolikokrat v nedeljo vozijo avtobusi s teh parkirišč v center mesta? Poglejte vozni red, pa vam bo kmalu jasno, zakaj bo vsakdo raje plačal parkirnino in polnil mestno blagajno, kot zmrzoval čakajoč na avtobus.

Priporočamo