Osrednji festival uprizoritev, nastalih po slovenskih dramskih besedilih, se je tradicionalno začel na svetovni dan gledališča, 27. marca, slovesno pa se je zaključil danes, 12. aprila. V sedemnajstih dneh festivalskega programa so si obiskovalci lahko ogledali sedem predstav v tekmovalnem in pet v spremljevalnem programu, štiri predstave v programu za mlade in pet predstav v Mednarodnem programu DoSEL, ki je nastal v okviru projekta Dramatika manjših evropskih jezikov.

Organizatorji so se podpisali tudi pod štirinajst dogodkov bogatega dodatnega programa, ki so ga sestavljali problemski razgovori, okrogla miza, dve živi radijski igri, predstavitev raziskave o evropski dramatiki, intermedijska raziskava, delavnica, razstavi, bralne uprizoritve, dva dneva nominirancev in koncert.

Podelili osem nagrad

Na današnji sklepni prireditvi so podelili nagrado občinstva za najboljšo predstavo festivala (Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa), nagrado za najboljšo igralko (Lucija Harum), nagrado za najboljšega igralca (Klemen Kovačič), posebno nagrado po presoji žirije za likovno in zvočno podobo predstave (Boj na požiralniku), Šeligovo nagrado za najboljšo uprizoritev tekmovalnega programa (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), Grün-Filipičevo priznanje za dosežke v slovenski dramaturgiji (Blaž Lukan), nagrado za najboljšega mladega dramatika oz. dramatičarko (Neža Lučka Peterlin) in nagrado Slavka Gruma za najboljše novo nastalo dramsko besedilo (Milan Ramšak Marković).

Foto: Luka Cjuha

Foto: Luka Cjuha

 

Sodelovalo več kot 500 umetnikov

Letošnji festival je bil najobsežnejši doslej – tako po številu dogodkov kot po številu sodelujočih umetnic in umetnikov ter obiskovalk in obiskovalcev. Dogodki so z izjemo ene uprizoritve potekali v Kranju na različnih lokacijah, pri pripravi festivala pa so prireditelji festivala sodelovali z več kot petindvajsetimi različnimi organizacijami: institucionalnimi gledališči, akademijo, inštituti, nevladnimi organizacijami ter mednarodnimi gledališči in mrežami. Na festivalu je sodelovalo več kot 500 umetnic in umetnikov ter drugih gostujočih.

»V preteklih 17 dneh smo pokazali, da je Prešernovo gledališče pomemben gradnik slovenskega gledališkega polja, ki s Tednom slovenske drame tvorno povezuje ustvarjalce in producente tudi v mednarodnem okviru. 55. Teden slovenske drame je bil izjemen podvig in izredno ponosen ter hvaležen sem za vse požrtvovalno in neumorno delo celotne ekipe, zaradi katere je TSD vselej več kot festival,« je ob zaključku festivala povedal v. d. direktorja Prešernovega gledališča Rok Bozovičar.

Priporočamo