Nova slovenska komorna opera Sopra lo amore skladatelja in libretista Tomaža Sveteta je nastala po naročilu Slovenskega komornega glasbenega gledališča (SKGG), koprodukcijsko pa se pod njo podpisuje tudi Festival Ljubljana. To je skladateljeva že peta opera, ki jo je napisal za SKGG. Glavne vloge zasedajo sopranistka Katja Konvalinka kot Ana, baritonist Rok Bavčar kot Dmitrij, mezzosopranistka Ireneja Nejka Čuk kot Tizba in tenorist Gregor Ravnik kot Piram. Kaya Tokuhisa nastopa v vlogi recitatorke. Marin Blažević se podpisuje kot režiser, komornemu opernemu ansamblu SKGG pa dirigira Iztok Kocen. Alan Vukelić in Jaro Ješe se podpisujeta kot scenografa, Sandra Dekanić pa kot kostumografinja.
Za Svetetovo glasbo je značilna izjemna glasbena kreativnost in tehnična odličnost, ki se zrcalita v bogati glasbeni teksturi, kompleksnem harmonskem stavku in čustveni globini. Napisal je že veliko vokalno-instrumentalnih del, posebna pa je njegova strast do operne umetnosti. Rečemo lahko, da je zasnoval obsežen operni opus, na najrazličnejših tematikah in glasbenih pristopih.
Libreto, ki ga je spisal avtor sam, pri čemer se je vsebinsko naslonil na novelo ruskega literarnega klasika Čehova Dama s psičkom, za dramaturški kontrapunkt pa ji je dodal še Ovidovo zgodbo Piram in Tizba iz 4. knjige Metamorfoz, s katero se skladatelj ponovno odpotuje na polje antične umetnosti.
V zakonu nesrečna, mlada in lepa Ana, dama s psičkom, ter bančni uradnik Arkadij se v obmorskem letovišču zapleteta v bežno razmerje, ki preraste v veliko ljubezen. Arkadij se zato odloči, da Ano po razhodu poišče v njenem domačem kraju. Najde jo na premiernem dogodku (opera v operi). V operi se večplastno zastavlja vprašanje, kako bi se lahko njuna ljubezenska zgodba srečno razpletla.
Večplastnost zasnove, poudarjena z ločenim dogajanjem na velikem in malem odru, narekuje ustrezno zasedbo solistov in dveh instrumentalnih ansamblov. Po včerajšnji praizvedbi sledita še dve ponovitvi danes in jutri v Stari mestni elektrarni.