Podjetje je nastalo s prestrukturiranjem, privatizacijo in optimizacijo nekdanjega podjetja IMP črpalke, ki je bilo ustanovljeno leta 1947 in je delovalo pod okriljem velikana sozda IMP do poznih osemdesetih let. Uspešno je preživelo spremembo gospodarskega sistema in se v turbulentnih devetdesetih letih postavilo na lastne noge. Privatizirano je bilo v letih od 1997 do 1999. V letu 2000 se je prestrukturiralo in začelo delovati pod imenom IMP Pumps. Vstop Slovenije v Evropsko unijo je bil spodbuda za celostno prenovo poslovnega modela s poudarkom na prodaji in razvoju prodajne mreže na spreminjajočem se evropskem trgu, bodisi neposredno prek lastnih prodajnih kanalov bodisi prek poslovnih partnerjev. Podjetje se je odločilo za vlaganje v razvoj, trženje, informacijske tehnologije ter prenovo proizvodnje in poslovnih sistemov.
Prepoznavna in kakovostna blagovna znamka
Današnji direktor Damir Popović se je IMP Pumps pridružil leta 2004. Odzval se je povabilu takratnega lastnika, da prevzame podjetje, pomaga pri vnovičnem prestrukturiranju in nastopi funkcijo direktorja, ker je ocenil, da ima zelo velik in neizkoriščen potencial. Takrat je postal tudi polovični lastnik podjetja, kasneje pa je z odkupom lastnega deleža postal praktično stoodstotni lastnik. V IMP Pumps je prišel kot prekaljeni menedžer z dvajsetletnimi izkušnjami iz vodenja. Med drugim je v Elanu vodil divizijo Elan plovila in bil petnajst let v upravi podjetja Prevent, ki je bilo znano kot dobavitelj tekstilne konfekcije avtomobilski industriji. Tam je spoznal soprogo, s katero danes skupaj vodita podjetje v Komendi. Zaupal ji je vodenje proizvodnje in oddelka za upravljanje človeških virov.
Proizvodno-prodajni program podjetja je sestavljen iz več tipov črpalk in obsega črpalke za tako imenovane aplikacije HVAC (Heating, Ventilation and Air Conditioning; slovensko ogrevanje, prezračevanje in klimatizacija) in na področju sanitarne vode v stavbah. Črpalke, ki jih ponujajo, so prirobnične, navojne, enojne ali dvojne, z ohišjem iz brona ali sive litine. Vsa ohišja iz sive litine so izvedena s kataforezno površinsko zaščito. Proizvodni program črpalk obsega pet glavnih izvedenk: NMT, GHN, MULTISTAGE, INLINE in SAN. Vodilo podjetja v načrtovanju in proizvodnji je, da mora biti vsak tip črpalke izdelan brezhibno ne le v tehnološkem smislu, ampak tudi z vidika oblikovanja, ne glede na to, da so črpalke le komponenta, ki se vgrajuje v večje sisteme, in so načeloma skrite očem uporabnikov. Vodilo podjetja v proizvodnem smislu je proizvajati nadstandardne izdelke. Kot pravi direktor Damir Popović, želijo zgraditi močno, prepoznavno blagovno znamko, ki je sinonim za kakovost, in najkakovostnejše izdelke prodajati po pošteni ceni, kar je eno glavnih načel pri njihovem načrtovanju in proizvodnji.
Prodajajo na osemdesetih trgih
Podjetje je izjemno prodajno usmerjeno, z jasnimi cilji in merljivimi ključnimi kazalniki uspešnosti, ki prvenstveno temeljijo na številu prodanih kosov, saj gre za panogo, kjer je rast možna predvsem z dvigom števila prodanih produktov. Rast je sicer skrbno načrtovana in pričakovana ter bistveno višja kot v panogi, za katero je značilna počasna in zmerna rast z enomestnimi številkami. IMP Pumps lahko dosega dvomestno rast na osnovi izjemnega produkta, nadgrajenega z vse bolj prepoznavno blagovno znamko in učinkovitimi prodajnimi aktivnostmi. Podjetje je prodajno globalno naravnano, saj več kot 96 odstotkov svojih izdelkov proda v tujino. Izdelke neposredno ali posredno prek svojih partnerjev prodajajo na 80 trgih v Evropi, Ameriki, Aziji, Afriki in Oceaniji. Razpršenost kupcev in zato nizka odvisnost od posameznega kupca se je že večkrat izkazala kot odlična strategija pri obvladovanju tveganj.
Poleg močne blagovne znamke je ključna konkurenčna prednost tudi v izjemno nizki stopnji reklamacij prodanih izdelkov, ki znaša manj kot stotinko, medtem ko se pri konkurenci giblje okoli dveh odstotkov. Razlog za tako malo reklamacij je v tem, da kakovost vgrajujejo v vse faze procesa nastajanje izdelka, od načrtovanja, razvoja in nabave do proizvodnje. Prav tako vsak končni izdelek testirajo, preden ga pošljejo na trg. V svetovnem merilu je podjetje sicer razmeroma majhno, skoraj butično. Največji globalni ponudnik namreč ustvari več kot stokrat toliko prihodkov na leto kot IMP Pumps. Majhnost izkoriščajo kot prednost, saj jim omogoča hitrejšo odzivnost, ki jo kupci, pretežno iz sektorja B2B (investitorji in gradbinci), določen delež tudi iz B2C (gospodinjstva in samograditelji objektov), cenijo in tudi plačajo. Odličnost izdelkov potrjujejo številni certifikati. Ponašajo se tudi z najnižjim indeksom energijske porabe v kategoriji naprav, ki jih proizvajajo, med vsemi svetovnimi proizvajalci, kar pomeni, da so njihove črpalke energetsko najmanj potratne in najbolj učinkovite na svetu. Prav okoljski dejavniki so tisti, katerim dajejo v smislu vpeljevanja načel ESG v poslovni model podjetja največji poudarek.
Vlaganje v razvoj in proizvodne zmogljivosti
Nenehno vlaganje je ključ do uspeha, so prepričani v IMP Pumps, zato imajo investicijsko strategijo s točno določenimi investicijskimi cikli. Vlagajo v razvoj, predvsem v iskanje inovativnih rešitev ter proizvodne zmogljivosti. Trenutno poteka večja investicija v novo proizvodno halo in skladišče poleg upravne stavbe, ki je vredna 6 milijonov evrov, proizvodna oprema pa še dodatnih 5 milijonov. V podjetju imajo v vsakem trenutku ravno prav presežka proizvodnih in prostorskih zmogljivosti, da lahko sprejmejo dodatna naročila. Zadnja leta se lotevajo tudi strateških investicij in vlaganj v komplementarna in sorodna podjetja. Z nakupom stoodstotnega deleža podjetja OMF elektronika, ki izdeluje elektroniko, zasledujejo cilj vertikalne diverzifikacije. V smer horizontalne diverzifikacije pa so se podali z nakupom 25 odstotkov podjetja TBP Lenart, ki se ukvarja z izdelavo bovdnov za različne izvleke in izvlečne sisteme za vozila. Vlagajo pretežno v podjetja, ki imajo visok potencial rasti, a so potrebna prestrukturiranja.
V podjetju se čutijo odgovorne za zadovoljstvo zaposlenih. Poleg okoljskih standardov, ki jih morajo dosegati že zaradi zakonodaje, dajejo glavni poudarek grajenju skupnosti zaposlenih, ki morajo biti pošteno plačani za svoj prispevek k uspešnosti podjetja. Ena od že dlje časa trajajočih spodbud za zaposlene in njihove družine je štipendiranje otrok sodelavcev, mlajših od 26 let, ki se aktivno udejstvujejo na umetniškem ali športnem področju. Lokalno skupnost podpirajo z donacijami in pokroviteljstvi. Seznam prejemnikov je dolg, pri tem pa sledijo cilju, da z donacijami dosežejo čim širšo populacijo. Podpirajo športna društva, osnovne in srednje šole, domače gasilsko društvo, bolnišnice in javne zdravstvene ustanove ter občino in lokalno skupnost. Srednješolcem omogočajo tudi prakso in študentsko delo med poletnimi počitnicami.