45 let po ustanovitvi je to podjetje, nastalo v domači delavnici, vodilni proizvajalec gozdarske mehanizacije v Evropi, njegov prvi mož pa prepričuje s skromnostjo, odločnostjo in predanostjo. »Zlate gazele smo se zelo razveselili. Precej truda je treba vložiti v življenju, da lahko prejmeš tako priznanje,« je bil njegov preprost odgovor v intervjuju, ki je bil objavljen nekaj dni po podelitvi priznanja. Nobenih vznesenih besed ali puhlic, kakršnim smo pogosto priča v medijskih nastopih številnih novopečenih podjetnikov, katerih rok trajanja je neredko sila kratek.
Franc Pišek še danes nima nobenih težav s tem, da skoči na viličarja in kakšno reč premakne sem ali tja, v pogonu je vsak dan in na plačilni dan prav vsakemu zaposlenemu osebno preda plačilni list. »Rad grem med ljudi, da jih vidim, pozdravim; mislim, da je to dober odnos do ljudi in da oni čutijo nekaj do podjetja oziroma do samega šefa.« Na zaključni prireditvi v ljubljanskem Cankarjevem domu je dvorano navdušil s preprostim priznanjem, da ga sprehod skozi proizvodnjo sprosti, zato se v proizvodne prostore poda tudi, ko tam ni nikogar.
»Pišek – Vitli Krpan s stalnim razvojem dokazuje, da je z gazeljo miselnostjo tudi v manj ugodnih okoljih mogoče dosegati uspehe, ki so pomembni za vso Slovenijo,« piše v utemeljitvi, zakaj je podjetje postalo finalist in kasneje zmagovalec izbora Slovenska gazela 2022. In še: »V letu 2021 so ustvarili 44,7 milijona evrov prihodkov, kar pomeni podvojitev prodaje v petih letih. Kolektiv 243 sodelavcev se v letu 2021 ponaša z ustvarjeno dodano vrednostjo, ki presega 72.000 evrov na zaposlenega.«
»Manj ugodno okolje« je v primeru Vitlov Krpan Šmarje pri Jelšah na Štajerskem, kjer je podjetje doma, a odmaknjenost od glavnih prometnih poti zanje nikdar ni bila ovira. »Poznam tudi take, ki so hale postavili na boljših lokacijah od te,« na to temo pravi Franc Pišek. »Pa sedaj niso več lastniki, ker so se prehudo zadolžili. Mi smo pa šli po svojih zmožnostih in naredili toliko, kolikor smo lahko vložili.«
Zapleteno preprost
način izbire
Za postopek izbiranja zlate gazele bi lahko zapisali, da je zapleteno preprost. V šestih regijah se namreč po tri podjetja uvrstijo v regijski finale, zmagovalec pa kandidira za nagrado na nacionalni ravni. A že da bi prišli do regijskih nominirancev, je potrebnega veliko dela in prečesavanja podatkov v excelovih tabelah. Letos so bila na regionalni ravni nominirana podjetja Etrel, Kamino in Emrax iz osrednjeslovenske regije, Mules, Comcom in Sodimex iz primorsko-notranjske regije, Labelprofi, Mobitex in Benko-tehna Puconci iz podravsko-pomurske regije, Robus, Pišek – Vitli Krpan in Carbonautica iz savinjsko-zasavske regije, CNC Borštnar, Status in Acer iz dolenjsko-posavske regije ter Golden Tree, Nimrod in Caretronic iz gorenjske regije. Regionalni zmagovalci so vsako leto razglašeni na šestih regijskih razglasitvah in letos so to postala podjetja Etrel, Sodimex, Benko-tehna Puconci, Pišek-Vitli Krpan, Status in Nimrod.