Prav tako kot so banke v zastavo dobile Atlantic Naložbe, podjetje, ki ga je Atlantic Grupa kot tako imenovani SPV (Special Purpose Vehicle) ustanovila za izpeljavo transakcije. To potrjuje ocene, da bo šlo pri nakupu Droge Kolinske za klasičen prevzem s finančnim vzvodom (LBO), pri katerem lahko v drugi fazi pričakujemo spojitev Atlantic Naložb in Droge Kolinske, tako da bo posojilo za financiranje prevzema dejansko odplačevala Droga Kolinska.

Na podlagi 30. junija sklenjene pogodbe o prodaji je celotna vrednost transakcije znašala 382 milijonov evrov, vendar je denarno nakazilo znašalo 243,1 milijona evrov, saj so od nje odšteli trenutni neto finančni dolg Droge Kolinske. Denarno nakazilo je bilo sicer za nekaj milijonov evrov višje, kot je še pred dnevi v pogovoru za Dnevnik pričakoval Emil Tedeschi, največji lastnik in predsednik uprave Atlantic Grupe, saj je uspelo Drogi Kolinski v zadnjih mesecih dodatno znižati finančni dolg. 45 odstotkov kupnine je Atlantic Grupa zagotovila iz zadržanih dobičkov in sredstev, ki so jih dobili z zadnjo dokapitalizacijo, v kateri so zbrali 83 milijonov evrov. Za 10 odstotkov kupnine so se z EBRD dogovorili za tako imenovano mezaninsko financiranje (podrejeni dolg), za preostali del kupnine pa se je Atlantic Grupa dolgoročno zadolžila pri štirih bankah - Zagrebački banki (v lasti Unicredit Bank), Unicredit Bank Austria, Raiffeisenbank Zagreb in Raiffeisenbank Austria. Kolikšno posojilo so najeli, iz Atlantic Grupe niso sporočili, po neuradnih podatkih pa znaša od 150 do 175 milijonov evrov.

Za posojilo je poleg Atlantic Naložb in Droge Kolinske Atlantic Grupa zastavila še blagovne znamke svojih družb Cedevita, Fidifarm in Neva, ki so vpisane v slovenski register pri uradu za intelektualno lastnino, je razvidno iz dokumentov, ki jih imamo na voljo. Zastave bodo veljale še za vse prihodnje denarne obveznosti, ki jih bodo Atlantic Naložbe prek Atlantic Grupe pridobile od posojilodajalk.

Kot smo razkrili minuli teden, je Atlantic Grupa bankam, pri katerih je za okoli 130 milijonov evrov zadolžena Droga Kolinska, pred dnevi predstavila svoje načrte z Drogo Kolinsko. Zaradi spremembe lastništva imajo namreč banke, ki so pred letom dni pristopile k sindiciranemu posojilu Droge Kolinske, pravico, da iz sindikata izstopijo. Pomisleke po naših informacijah sproža zlasti napoved, da se bo dolg Droge Kolinske po prevzemu zvišal. Predvideno je namreč, da bi Atlantic Grupa do Atlantic Naložb vzpostavila terjatev v višini posojila, ki ga je najela za nakup Droge Kolinske. Sledila naj bi pripojitev Droge Kolinske k Atlantic Naložbam in prodaja srbskega Grand Proma Atlantic Grupi za okoli sto milijonov evrov. Posledično bi se dolg Droge Kolinske povečal za okoli 50 milijonov evrov (na okoli 180 do 190 milijonov evrov, kolikor je znašal v času, ko je Istrabenz vodil Igor Bavčar), pri čemer bi se njeni prihodki zaradi prodaje Grand Proma močno zmanjšali, predvidoma za nekaj deset odstotkov.

vesna.vukovic@dnevnik.si

suzana.rankov@dnevnik.si