Trump je v razstavnem salonu Rogaške ob slavnostnem rezanju traku dejal, da so se za Rogaško odločili zaradi kakovosti izdelkov in zaradi ljudi, s katerimi so se pogovarjali. "Dodatni razlog pa je bila moja soproga," je dodal. To je Slovenka Melania Knauss, ki podjetje zelo dobro pozna. Dejal je, da je izdelke že naročil za svoja domovanja in zasebna letala, v šali pa pripomnil, da bi resno razmislil tudi o okrasitvi Bele hiše s kristalom Rogaške, če bi postal ameriški predsednik. Pred kratkim je izjavil, da resno razmišlja o kandidaturi leta 2012.

Direktor podjetja Rogaška America Boštjan Leskovar je dejal, da je sodelovanje najpomembnejše zaradi krepitve prepoznavnosti podjetja na ameriškem trgu. Izdelki, oblikovani izključno v ta namen, bodo na voljo pod blagovno znamko Trump Home & TrumpTM Crystal Gifts s pripisom, da jih je izdelala Rogaška.

Sodelovanje so osredotočili na poslovna darila. "To je segment, ki ga Donald Trump pooseblja, ker predstavlja moč, samozavest in poslovni svet," je dejal Leskovar. Rogaška trenutno 50 odstotkov prometa opravi v Združenih državah. Cilj je, da bi prodaja pod blagovno znamko Trump predstavljala pet do deset odstotkov prometa, pri čemer pa bo njegova znamka podjetju prinesla 90 odstotkov promocije, je rekel Leskovar.

Rogaška bo zadolžena za vso proizvodnjo, tudi za embalažo, za distribucijo in prodajo, odločala bo o prodajnih mestih in ceni izdelkov, ki se bodo sprva gibali med 25 in 600 dolarjev, kasneje pa nad 1000. Trump, ki prispeva blagovno znamko, bo dobil letno plačilo za njeno uporabo in odstotek od prodaje. Pogodba je sklenjena za pet let. V okviru znamke Trump Home so sicer že na voljo pohištvo, osvetljava, žimnice in sobni okras, zdaj pa bodo znamki dodali kristal.

Predsednik uprave Rogaške Davor Šenija je povedal, da zaradi sodelovanja s Trumpom za zdaj ne bodo povečali proizvodnje, ker so zmogljivosti že izkoriščene. Bodo pa morda izdelovali manj izdelkov za druge linije. Kot je dejal, sodelovanje prinaša predvsem višjo dodano vrednost (višje cene izdelkov) in prepoznavnost. "Kupci bodo v izdelkih prepoznali pridih Trumpa," je ocenila oblikovalka Nina Malovrh, izdelki pa bodo najprej na voljo v ZDA, nato v Sloveniji in potem drugod po svetu.

andrej.brstovsek@dnevnik.si