V noči na petek je sodelavec observatorija Črni Vrh Jan Vales na slikah neba odkril nenavadno svetel objekt, ki je bil še najbolj podoben asteroidu. Nahajal se je na delu neba, ki ga je manj kot dan prej posnel ameriški iskalni program catalina, ki vsako noč snema nebo in išče mala telesa našega osončja, so sporočili iz observatorija.

V soboto v večernih urah je ameriški Center za male planete izdal cirkular, v katerem je dobil objekt oznako komet P/2010 H2. Njegova orbita sicer še ni natančno določena, se pa giblje po rahlo sploščeni elipsi z veliko polosjo premera 3,9 astronomske enote in obhodno dobo nekaj nad sedem let. Orbita kometa je podobna orbitam asteroidov iz družine Hilda, ki se občasno približajo Jupitru. Zaradi gravitacijskega vpliva Jupitra pa se njihov tir okoli Sonca lahko precej spremeni.

Vales je v petek meritve poslal v Center za male planete (Minor Planet Center). Objekt se je takoj znašel na spletnih straneh centra s pozivom ostalim opazovalcem, naj naredijo dodatne meritve. Z njihovo pomočjo je kmalu postalo jasno, da je objekt od Zemlje oddaljen približno dve astronomski enoti.

Glede na trenutno poznavanje našega osončja je ostala najbolj verjetna razlaga, da gre za močno nenadno povečanje sija kometa. V opazovanje kometa se je vključilo 40 observatorijev, ki so centru za male planete skupaj prispevali 226 opazovanj. Medtem so opazovalci ameriškega programa catalina potrdili, da na njihovih slikah neba, posnetih komaj 15 ur prej, tega objekta niso našli.

Astronomi so se poenotili, da gre verjetno za močan izbruh prej neznanega kometa. Nadaljnja opazovanja so pokazala, da ima objekt nekoliko širši svetlobni profil kot podobno svetle zvezde v njegovi okolici. Prav tako so nekateri opazovalci zaznali sledi kome. Oboje pa je značilno za komete.

Za odkritjem kometa C/2008 Q1 avgusta leta 2008 je komet P/2010 H2 drugo odkritje kometa na observatoriju Črni Vrh. Kometa sta bila odkrita s 60-centimetrskim robotskim teleskopom Cichocki, ki v okviru projekta PIKA na Črnem Vrhu redno obratuje od septembra 2002. Projekt PIKA je najuspešnejši slovenski astronomski opazovalni projekt, v okviru katerega je bilo odkritih preko 400 asteroidov.

Odkritje kometa P/2010 H2 je doslej najpomembnejše odkritje obervatorija na Črnem Vrhu, ki je pritegnilo izjemno pozornost znanstvenikov, ki se ukvarjajo z raziskavami našega osončja. Nedvomno bodo v naslednjih dneh in tednih astronomi ta komet intenzivno opazovali in skušali ugotoviti njegovo naravo, zato nadaljnja presenečenja niso izključena, so še sporočili iz observatorija.