Najvišja dovoljena marža trgovcev ostaja 0,0794 evra za liter bencina, 0,0783 evra za liter dizelskega goriva in 0,08 evra za liter kurilnega olja.

Šlo je za pomoto

Vlada tako ni uslišala pozivov naftnih trgovcev k zvišanju marž, ki da so odločno prenizke za konkurenčno poslovanje. Sprva je bil med vladnimi gradivi sicer objavljen predlog, ki je predvideval zvišanje najvišjih dovoljenih marž za bencin in dizel za dva centa, vendar je šlo po pojasnilih vladnega urada za komuniciranje (Ukom) za pomoto.

Interval za določanje cen goriv je nameravala vlada sprva podaljšati s 14 na 28 dni, kar je prav tako razburilo trgovce, a si je na koncu očitno premislila.

 

Trgovci so razočarani

Uredba, ki jo je danes potrdila vlada, je trgovce razočarala. Poudarili so, da takšne marže za goriva ne omogočajo nemotenega poslovanja in ogrožajo dolgoročni razvoj naftnih trgovcev. Znova so tudi opozorili, da vlada ni predstavila strokovnih argumentov za svoje odločitve.

Kot so v sporočilu za javnost zapisali v Trgovinski zbornici Slovenije (TZS), so nad uredbo »globoko presenečeni, razočarani in močno zaskrbljeni«. Vlada z določili uredbe po njihovih besedah vztraja pri ureditvi, na podlagi katere naftne družbe še naprej poslujejo v nemogočih gospodarskih razmerah. Opozorili so tudi, da je v takšnih pogojih nemogoče izpolnjevati zakonsko obvezo o vsebnosti biokomponent v fosilnih gorivih.

»Vlada je v veliki večini prezrla vse naše argumente. V celoti je prezrla argumente za popolno deregulacijo cen naftnih derivatov po vzoru tako rekoč celotne EU in nam primerljivih držav. Prav tako je povsem prezrla naše pozive k zvišanju najvišjih dovoljenih marž. Opustila je zgolj svojo prvotno namero za podaljšanje intervala za določanje cen goriv s 14 na 28 dni,« so v odzivu za STA medtem zapisali v Shell Adria.

Najvišja dovoljena višina marž, kot jo je določila vlada, bo po navedbah trgovcev močno otežila naložbe naftnih družb ter s tem zavrla njihov razvoj in zeleni prehod. Dolgoročno bi lahko prišlo tudi do stečajev, posledično pa do težav pri oskrbi z energenti. Trenutne višine marž namreč ne zadoščajo niti za pokrivanje operativnih stroškov, ki zaradi inflacije in naraščajočih stroškov dela rastejo, so opozorili.

 

 

 

Priporočamo