Francija želi z napotitvijo svojih inštruktorjev v Ukrajino pomagati ukrajinskim enotam s svojim znanjem. Po drugi strani  je v interesu Francije, da si njihove oborožene sile naberejo izkušnje o novih načinih vojskovanja, zlasti s pomočjo brezpilotnikov, ki so postali eden ključnih dejavnikov vojne med Rusijo in Ukrajino.

Vse večjo zagretost Francije glede ukrepanj v Ukrajini gre pripisati tudi ruskemu vmešavanju v francosko sfero vpliva v Afriki.

Francoski predsednik Emmanuel Macron se namerava ta teden ob 80. obletnici izkrcanja zaveznikov v Normandiji na Dan D sestati z ukrajinskim predsednikom Vlodimirjem Zelenskim.

Francoski Le Monde poroča, da bi predsednika dogodek lahko izkoristila za predstavitev male koalicije držav, ki kodo svoje inštruktorje napotile v Ukrajino.

Ruski predsednik Vladimir Putin je prejšnji teden zatrdil, da se v Ukrajini že nahajajo tuje posebne enote, ki so na bojišče vstopile pot pretvezo, da gre za plačance.

Ruska tiskovna agencija TASS je medtem navajala trditve predstavnice za stike z javnostjo ruskega zunanjega ministrstva, da je Rusija prejela poročila o bližnji napotitvi francoskih vojaških inštruktorjev v Ukrajino.

Po poročanju AFP je tiskovni predstavnik Kremlja Dmitrij Peskov včeraj opozoril, da imunitete pred ruskimi napadi ne bo deležen niti en inštruktor, ki bo vključen v urjenje ukrajinskih enot.

Severni, srednji in južni koridor

Nato medtem nadaljuje priprave na morebitno rusko širjenje vojne na države članice zavezništva. Slednje je že lani doseglo dogovor o pripravljenosti 300 tisoč enot za hitro mobilizacijo v primeru ruskega napada. Načrt transporta ameriških enot na fronto je izhodiščno predvideval izkrcanje na Nizozemskem in transport do Poljske prek železniških povezav.

Obstajajo tudi načrti za transport enot prek Norveške, Švedske in Finske za potrebe severne fronte ter prek Turčije, Romunije in Bolgarije za južno fronto.

Če bi se zaradi morebitnih ruskih zračnih napadov na pristanišča ali ostalo infrastrukturo ogrozil koridor prek Nizozemske, je v planih tudi koridor prek italijanskih in balkanskih pristanišč.

V tem primeru bi kopenski transport potekal prek Italije, Slovenije in Madžarske oziroma prek Hrvaške in Madžarske.

Priporočamo