Župan Zvonko Benčič - Midre ocenjuje, da je bilo takšno ravnanje svetnikov, na katero ni mogel vplivati, nerazumno. Če se že niso strinjali z vsebino sporazuma, bi ga po njegovih besedah morali vsaj obravnavati in zahtevati dopolnitve, ne pa ga umakniti z dnevnega reda, v naslednjem koraku pa spremeniti odlok, ki dovoljuje gradnjo drugega tira. Če bi sporazum potrdili in nato sklenili, bi ministrstvo namreč sredstva občini nakazalo v 30 dneh od uveljavitve sprememb odloka. »Po dolgotrajnih pogajanjih z državo smo bili na dobri poti, da bi na račun drugega tira iztržili približno 500.000 evrov. Zdaj pa smo izgubili asa v rokavu in se temu denarju tako rekoč sami odrekli,« nam je dejal župan in spomnil, da je občina po nepotrebnem zapravila svoje priložnosti tudi v preteklosti. »Tudi od projekta gradnje avtoceste Ljubljana–Koper ni občina dobila niti evra, čeprav smo se dogovarjali za obvoznico.«

Izravnalni ukrepi so neizogibni

Sodeč po odgovorih ministrstva za infrastrukturo in prostor za občino le še ni vse izgubljeno. Ministrstvo je namreč v skladu z zakonom o varstvu narave in uredbo o državnem lokacijskem načrtu za drugi tir zavezano, da izravnalne ukrepe v primeru gradnje drugega tira izvede, saj to od njega zaradi okrnitve narave v zavarovanem območju zahteva tudi Zavod RS za varstvo narave. Tukaj so nam odgovorili, da so predlog za izravnalne ukrepe, kakršnega je podala občina (ureditev informacijskega centra za krajinski park, ureditev in označevanje pešpoti ter predstavitev in publiciranje parka) podprli, saj ustreza namenu. Ali bo tak predlog obveljal še naprej ali ga bodo na ministrstvu skušali poceniti, pa ni jasno.

Na infrastrukturnem ministrstvu so sicer poudarili, da je sporazum »formalnopravna podlaga, ki določa zaveze in obveznosti vseh vključenih deležnikov, zato je sklenitev tega pogoj za izvedbo izravnalnih ukrepov in posledično plačilo v zvezi s tem nastalih stroškov«. Ob tem so dodali, da bi jih lahko glede na odločitev občine izvedli tudi brez sodelovanja občine, a da tega ne nameravajo in da imajo sporazum še vedno namen podpisati.

Ker ni denarja, odložena tudi revizija

Župan lahko v to samo upa. »O drugem tiru sem se pogovarjal že s tremi vladami. Zdaj se bom verjetno še s četrto,« se Benčič - Midre boji, da se bo odločitev ne le o sporazumu, temveč tudi o samem drugem tiru zaradi pomanjkanja denarja znova zamaknila.

Čeprav je prav odhajajoči minister Samo Omerzel že lani napovedal, da bo z vidika gospodarskega razvoja strateškemu projektu dal pospešek in z mednarodnim razpisom preveril, ali ga je mogoče poceniti, dlje od napovedi ni prišel. Na ministrstvu so nam še pred dnevi zatrjevali, da je razpis za revizijo projektne dokumentacije tik pred objavo, nato so se izgovarjali, da je še v pripravi, nazadnje pa le priznali, da denarja zanjo ni in da so zato prisiljeni objavo razpisa začasno zadržati. Na Agenciji RS za okolje pa, kot so nam povedali, še niso dobili niti vloge za okoljevarstveno soglasje, ki bi jo ministrstvo glede na sprejeti odlok občine Hrpelje - Kozina že lahko vložilo. To pomeni, da se zamika tudi pridobitev gradbenega dovoljenja, ki bi ga bilo po zadnjih ocenah ministrstva mogoče pridobiti šele v prvi tretjini prihodnjega leta. Poleg okoljevarstvenega bo moralo ministrstvo do takrat sicer pridobiti še vodno in kulturnovarstveno soglasje.