Pred časom ste napovedali padec prodaje cestnih navigacijskih naprav, kakšen je trenutno trg?

Pri Garminu smo lani dosegli prodajno rast, vendar ne na račun avtomobilskih navigatorjev, pač pa pri navtiki in fitnesu. Prodaja cestnih navigatorjev je bila podobna kot predlani in tudi letos ne pričakujemo večjega padca. Res pa je, da so snemljive navigacijske naprave, kakršne so denimo v Volkswagnovem upu!, pokazale, da proizvajalci navigacijskih sistemov vse bolj trkajo in neposredno vstopajo skozi vrata avtomobilskih proizvajalcev. S tem nas prodajalce prenosnih naprav nekako odrivajo. Garmin je tukaj naredil dobro potezo, ker je kupil proizvajalca Navigon in s tem ohranil stik z nemškimi avtomobilskimi proizvajalci.

Ali se s tem prednosti prenosnih navigacijskih naprav počasi izgubljajo?

V bistvu se res izgubljajo, ker so sistemi, ki sem jih omenil, snemljivi in jih je mogoče uporabiti tudi zunaj avtomobila. Gre pa tudi za resno cenovno konkurenco, saj so bile pred časom vgradne navigacijske naprave nenormalno drage v primerjavi s prenosnimi. Zdaj so razlike bistveno manjše, kar pri kupcih že povzroča dileme. Predvsem se vidi, da navigacije prodirajo v manjše, cenejše in širše dostopne avtomobile. Zdi se mi, da čez štiri ali pet let ne bomo več prodali kaj dosti cestnih navigatorjev. Ne vidim pa večje konkurence zaradi navigacijskih sistemov na telefonih, ki so bolj nekakšno dopolnilo.

Po kakšnih napravah je največ povpraševanja?

Uporabniki so ugotovili, da ni pomembno, ali je naprava stara ali nova, pomembna je kartografija. Največ prodamo naprav, ki stanejo v povprečju od 150 do 200 evrov, nizkocenovne prodajamo v glavnem v trgovskih verigah. Prevladujejo naprave s širokim zaslonom.

Glede na to, da je zdaj že na voljo navigacijska naprava s televizijo - kam gre razvoj? Bomo kmalu imeli eno samo napravo, ki bo združevala telefon, računalnik, televizijo in še kaj?

Televizija je ena od uporabnih in zastonj aplikacij. Vidim veliko priložnost, da bi po digitalnih televizijskih kanalih lahko imeli še druge vsebine. Prek teh kanalov bi lahko spravili vse druge podatke, od prometnih informacij do podatkov o prostih parkiriščih, prireditvah in tako naprej. Gre za popolnoma neizkoriščene možnosti in s tem bi odpadla potreba prenosa prek tehnologije GPRS. Vsekakor se bodo večfunkcijske naprave vse bolj uveljavljale.

Kako je zdaj pri nas z delovanjem prometnih informacij TMC, se je v zadnjem obdobju kaj spremenilo, izboljšalo?

Pri Garminu še vedno čakamo na možnost, da bi, kot v tujini, zajemali podatke s portala promet.si, ki je kar ažuren. Začeli smo se dogovarjati že lani, dobili smo tudi dovoljenja za zajem nekaterih podatkov, vendar do realizacije še ni prišlo. Obstoječi sistem TMC zdaj deluje dokaj dobro, seveda govorimo samo o avtocestnem križu. V mestnih središčih ne deluje ravno optimalno.

Garmin ima še vedno vodilni tržni delež pri cestnih navigacijah, kako je s konkurenco?

Še vedno smo edini, ki se z navigacijo ukvarjamo zelo resno, so se pa v trgovinah pojavili tudi tekmeci, kot sta Tom-Tom in Mio. S slednjim imamo približno enako kartografijo, medtem ko ocenjujem, da je pri Tom-Tomu slabša. Posodobitev kartografije je sicer dokaj pogosta, odvisno tudi od pomembnosti posameznih krajev in objektov, uporabniki si lahko svoje karte posodobijo vsaj štirikrat na leto.