Nintendova konzola switch je trenutno tretja najbolj prodajana konzola vseh časov. Z več kot 143 milijoni prodanih enot je dokaj blizu Sonyjevemu playstationu 2 (160 milijonov) in Nintendovemu DS (154 milijonov). Najbližja zasledovalca sta Nintendov game boy oziroma game boy color z več kot 118 milijoni prodanih primerkov in Sonyjev playstation 4 s 117 milijoni prodanih enot. Playstation 5 (blizu 62 milijonov) in Microsoftov xbox X/S (okoli 30 milijonov) medtem močno zaostajata. Se je pa prodaja switcha že pred časom začela umirjati. Dokaj razumljivo, saj je konzola na trg prišla že daljnega 3. marca 2017. Nintendo se zato že nekaj časa pripravlja na prodajo switchevega naslednika, ki za zdaj še nima uradnega imena in se neformalno v javnosti imenuje switch 2. Ima pa že okvirni datum predstavitve javnosti. Nintendov predsednik Šuntaro Furukava je potrdil, da bo podjetje novo konzolo predstavilo do konca prvega četrtletja 2025. Nekateri viri ugibajo, da bi tudi prodaja že lahko stekla marca 2025, medtem ko so drugi bolj zadržani in začetka prodaje še ne vidijo tako kmalu.

Nintendo prejema številne kritike na račun agresivnega pravnega ukrepanja zoper organizacije in posameznike, ki so razvijali emulatorje za igranje Nintendovih iger.

Prihod novih generacij konzol je za ljubitelje videoiger praviloma vesela novica. Pomeni izboljšano strojno opremo in priložnost za grafično zahtevnejše igre. Na tem področju se switchu že zelo poznajo leta. Bolj zmogljivo čipovje že več let najdemo v mobilnikih, kar priča o izredni sposobnosti nintendovcev za optimizacijo iger za delovanje na dokaj zastareli napravi. Ampak tudi optimizacija ima svoje meje.

Hkrati se ob prihodu novih generacij konzol poraja vprašanje o kompatibilnosti že kupljenih iger z novo napravo. Nintendo je na veselje številnih igričarjev medtem potrdil, da bo switch 2 podpiral igre, ki so jih uporabniki kupili za switch. To je koristno tudi za Nintendo, saj bo nova konzola ob prihodu že imela velik nabor zanimivih iger. To hkrati pomeni, da bodo imeli bolj zadržani potrošniki manj razlogov za čakanje na prihod zajetnejšega kataloga novih iger, preden se bodo opogumili za nakup.

Zgodovina dvojnega plačevanja

Kompatibilnost z igrami za pretekle generacije konzol nekoč ni bila tako resna stvar, saj so le redki ob nakupu novih konzol hrepeneli po starih igrah. S časom se je odnos spremenil. Zlasti obdobje okoli preloma tisočletja je bilo igričarsko izredno plodno, številne igre iz tistega obdobja pa še danes veljajo za klasike, ki jih ljubitelji preigravajo znova in znova. Z njimi se rade srečujejo tudi nove generacije. Podjetja so kasneje začela prodajati ponovne izdaje teh iger za nove sisteme, kar je med igričarji zbudilo mešane občutke. Po eni strani je bilo lepo, da si lahko priljubljeno igro igral tudi na novi napravi, po drugi strani pa je raslo nezadovoljstvo, da moraš igre, ki si jih že kupil, kupiti ponovno. Ko je ta sentiment rasel, je kompatibilnost novih sistemov z že kupljenimi igrami postajala vse pomembnejša zahteva kupcev.

Nintendo je imel mešano zgodovino združljivosti preteklih iger z novimi konzolami. Običajno je bila kompatibilnost mogoča za eno generacijo nazaj, a ne vselej. Med konzolami, ki te podpore ne ponujajo, je tudi switch. So pa pri Nintendu uporabnikom switcha omogočili nakup naročnine na storitev switch online, ki omogoča igranje za switch prilagojenih starih iger tudi na novi konzoli. Lepo, ampak zopet gre za plačilo za nekaj, kar si že kupil. Pri tem je bil Nintendo deležen tudi številnih kritik na račun agresivnega pravnega ukrepanja zoper organizacije in posameznike, ki so razvijali emulatorje za igranje Nintendovih iger na računalnikih ali mobilnikih.

Sicer gre pri emulatorijih pogosto za piratiziranje iger, so pa tudi zelo koristni za posameznike ali organizacije, ki želijo ohraniti igričarsko izročilo za čas, ko izvorna strojna oprema, ki je igre poganjala, ne bo več delovala, kaj šele da bi bila dostopna. 

Priporočamo