Po navedbah virov naj bi bil brskalnik javno predstavljen v prihodnjih tednih. Njegov cilj je temeljito spremeniti uporabniško izkušnjo brskanja po spletu s pomočjo umetne inteligence ter OpenAI omogočiti neposredni dostop do podatkov uporabnikov - enega ključnih virov Googlovega oglaševalskega imperija.
Če bi brskalnik uspel pritegniti tudi le del od več kot 400 milijonov tedenskih uporabnikov storitve ChatGPT, bi to lahko močno ogrozilo pomemben steber Googlovega prihodka iz oglaševanja. Chrome je namreč ključen za zbiranje uporabniških podatkov, ki jih Alphabet uporablja za učinkovitejše ciljanje oglasov. Poleg tega Chrome privzeto usmerja iskalni promet na Googlov lastni iskalnik.
Brskalnik z integrirano umetno inteligenco
Novi brskalnik naj bi omogočal, da uporabnik opravi nekatere interakcije kar prek vgrajenega pogovornega vmesnika, podoben tistemu v ChatGPT-ju, brez potrebe po klikanju na zunanje spletne strani. Po mnenju virov gre za del širše strategije OpenAI, da svojo tehnologijo še tesneje vplete v vsakdanje in poklicno življenje uporabnikov.
OpenAI na vprašanja glede novega izdelka ni želel komentirati. Viri, ki so informacije razkrili, so želeli ostati anonimni, ker nimajo dovoljenja za javno razkrivanje podrobnosti, navaja Reuters. Podjetje, ki ga vodi Sam Altman, je konec leta 2022 sprožilo tehnološko revolucijo z lansiranjem ChatGPT-ja. Po začetnem uspehu se OpenAI zdaj sooča s konkurenco podjetij, kot so Google in Anthropic, zato išče nova področja za rast.
Povezovanje s strojno opremo in digitalnimi pomočniki
Maja letos je OpenAI razkril tudi vstop na področje strojne opreme, ko je za 6,5 milijarde dolarjev kupil zagonsko podjetje io, ki razvija AI-naprave. Ustanovil ga je nekdanji glavni oblikovalec Appla Jony Ive.
Po poročanju virov, blizu podjetja, želi OpenAI z lastnim brskalnikom uporabnikom omogočiti, da njihovi digitalni agenti, kot je »Operator«, izvajajo naloge kar znotraj spletnih strani - na primer rezervacije ali izpolnjevanje obrazcev, brez potrebe po ročnem posredovanju.
Težek boj za delež na trgu brskalnikov
Kljub ambicijam OpenAI vstopa v izjemno konkurenčen prostor. Po podatkih analitskega podjetja StatCounter Chrome trenutno uporablja več kot 3 milijarde ljudi in ima prek dve tretjini svetovnega tržnega deleža. Drugo mesto zaseda Safari z okoli 16 odstotki. Prejšnji mesec je OpenAI sporočil, da ima več kot 3 milijone plačljivih poslovnih naročnikov storitve ChatGPT.
Letos so tudi druga AI-podjetja, kot so The Browser Company, Brave in Perplexity, predstavila brskalnike, ki vključujejo umetno inteligenco. Perplexity je na primer ta teden lansiral svoj brskalnik Comet.
Chrome ima tako pomembno vlogo pri oglaševalski uspešnosti Alphabeta, da je ameriško ministrstvo za pravosodje lani zahtevalo njegovo odprodajo, potem ko je sodnik razsodil, da ima Google monopol na področju spletnega iskanja.
Zgrajen na osnovi Googlove kode
Novi brskalnik OpenAI temelji na odprtokodni platformi Chromium, ki jo je razvil prav Google in jo uporabljajo tudi drugi brskalniki, kot sta Microsoftov Edge in Opera, pravijo viri.
Lani je OpenAI zaposlil dva nekdanja Googlovca, ki sta sodelovala pri razvoju izvirnega Chroma. Portal The Information je že takrat poročal, da podjetje resno razmišlja o lastnem brskalniku. OpenAI je po navedbah enega od virov želel popoln nadzor nad uporabniškimi podatki, zato se je odločil za lasten brskalnik in ne le za dodatek k obstoječim. Aprila je eden izmed vodilnih pri OpenAI celo izjavil, da bi podjetje resno razmislilo o nakupu Chroma, če bi do prisilne odprodaje res prišlo.