Nov teden, novi novosti na slovenskem avtomobilskem trgu. Potem ko smo prejšnji teden pisali o dveh prenovljenih športnih terencih, renaultu capturju in nissanu qashqaiju, se jima je zdaj pridružil še en tak, mitsubishi ASX, ki ima s prvoomenjenim ogromno skupnega, precej večja novost pa je nova generacija večjega Hyundaijevega terenca santa feja. Zato se sprva posvetimo temu.

Santa fe je sinonim Hyundaijeve tradicije med SUV, v 22 letih pa je bilo samo v Evropi prodanih več kot 450.000 teh avtomobilov, kar je za vozilo njegovega razreda spoštljiva številka. Gre namreč za 4,83 metra dolgega velikana, ki lahko opcijsko sprejme do sedem potnikov, z novo generacijo pa so mu namenili radikalno preobrazbo – deluje namreč bolj kockasto, s čimer so pridobili prostornost tako na zadnji klopi kot v prtljažniku (pri tem je zdaj v petsedežni različici že osnovna prostornina večja od 700 litrov), kljub temu pa je oblikovan zelo futuristično in atraktivno, da ga na cesti nikakor ne boste mogli zgrešiti.

Pred voznikom kraljujeta 31-centimetrska (12,3-palčna) zaslona, upravljanje nastavitev predvsem med vožnjo lajšajo nekateri priročni gumbi in stikala, varnost in udobje pa dodatno povečuje še 30,5-centimetrski projekcijski zaslon, ki prikazuje ključne informacije o vožnji neposredno na vetrobransko steklo. Santa fe ob tem seveda ponuja vse najnovejše varnostne in udobnostne pripomočke in asistente, izbiro več različnih načinov vožnje, za pogon pa skrbita dva različna pogonska sklopa, oba delno elektrificirana. Menjalnik je v vsakem primeru šeststopenjski samodejni in osnovni motor 1,6-litrski bencinski, medtem ko sistemska moč običajnega hibrida znaša 215 konjev (158 kW), priključnega hibrida pa 253 KM (186 kW). Prvi je na voljo z dvo- in štirikolesnim pogonom, drugi samo s slednjim, ima pa priključni hibrid tudi za 20 litrov skromnejši rezervoar za gorivo (67:47 litrov), a omogoča do 55 kilometrov električnega dosega. Cene običajnega hibrida se začnejo pri 49.990 evrih, priključnega pa pri 59.400.

Mitsubishi ASX. / Foto: Mitsubishi

Mitsubishi ASX / Foto: Mitsubishi

Mitsubishi ASX je medtem prenovo doživel praktično hkrati z renaultom capturjem, kar ni nič nenavadnega, saj gre na podlagi medsebojnega sodelovanja za njegovo precej natančno kopijo, ki je pač opremljena z značkami japonskega proizvajalca. Vse skupaj se pozna tudi pri merah (4,24 metra dolžine, 422 litrov osnovnega prtljažnega prostora), uporabni zadnji premični klopi in pogonskih sklopih – ASX ima na ceniku tri: klasični bencinski ima moč 91 konjev (67 kW), mehka hibrida pa 140 ali 160 KM (103 ali 116 kW). Cene se, z vračunanim popustom, začnejo pri 20.850 evrih. 
Priporočamo