Mestne mezdne srajce se s furgoni, dostavniki in podobnimi gospodarskimi vozili srečamo predvsem takrat, ko pridemo podpisat prevzem kakega paketa ali pa nam selitveni servis tovori pohištvo. Na redni ravni so namenjeni zlasti tistim z bolj podjetniško žilico ali profesionalnim voznikom. To se seveda odraža tudi na samih vozilih. Običajno ponujajo nekaj manj potrošniškega razvajanja ter so zelo racionalno in funkcionalno usmerjena. Fordov tourneo transit custom s paketom opreme trend ne sodi med najbolj špartanske različice furgonov, a hkrati ni dekadenten. Jasno ve, kdo so njegovi uporabniki, in jim ponuja, kar najbolj potrebujejo.
To se v veliki meri kaže v notranjosti vozila. Tam so najbolj opazni elementi notranjega dizajna držala za kavo. Preostalih odlagalnih površin ni v izobilju. Zlasti sopotnika si ob držalih za kavo ne moreta obetati kaj veliko dodatnega. V kabini manjka celo naslonjalo za roke. Prostora za noge pa je dovolj. Gumbi na volanskem obroču so dokaj standardno zastopani. Ima pa nastavljivi volanski obroč tudi nekaj skritih trikov. Med drugim ga lahko nagnemo do te mere, da se pretvori v podlago za jedilno mizico ali prenosnik in še kaj podobnega. Obstaja cela serija youtube posnetkov, ki razkrivajo, kaj vse je mogoče z nekaj iznajdljivosti. Za volanom najdeš digitalni zaslon s ključnimi informacijami za voznika. Med voznikom in sprednjima sopotnikoma je še zelo podolgovata 13-palčna tablica potovalnega računalnika. Žal je šla digitalizacija tudi v tem primeru predaleč in so gumbi za nadzor klime na tablici. Nekaj osnovnih gumbov, kot je vklop vseh štirih smernikov, je še vedno analognih.
Fordov transit obstaja že od leta 1965. V tem času je doživel kar veliko transformacijo dizajna, a se je zadnjih desetih letih ta dokaj ustalil. Če poznate transit, ga verjetno prepoznate od daleč. Če pa ne sodite med nišne sladokusce dizajna kombijev, boste vseeno takoj vedeli, da gre pač za kombi. Roko na srce, avto je predvsem podolgovata škatla z usločenim nosom ter nekaj poudarki in izbočenimi linijami tu in tam, da ne izpade preveč dolgočasno. Bolj pomembni in zanimivi so podatki o vratih tovornega prostora. Do predelne stene meri 2,92 metra. Največja širina znaša 1,77 metra, pri kolesih pa 1,39 metra. Do strehe je 1,4 metra prostora. Skupno je prostornina tovornega prostora 6800 litrov. Stranska vrata so široka en meter in tri centimetre ter omogočajo enostavno natovarjanje palet. Pohvaliti gre tudi velik kot odpiranja zadnjih vrat. Ta je lahko 180-stopinjski. To pride prav zlasti pri širokem in težkem tovoru, pri katerem želiš čim več prostora za kar se da veliko rok. Če ne potrebuješ tako velikega kota, se vrata zaskočijo tudi pri 90 stopinjah. Dobro dene prijazno nizka nakladalna višina, ki je od tal oddaljena največ 0,58 metra.
Vožnja je za furgon zelo udobna. Vidljivost z vozniškega sedeža je odlična. K temu pripomoreta ogrevani dvojni stranski ogledali. Ti omogočata spremljanje, kaj se dogaja v mrtvem kotu. Tudi sicer je manevriranje s furgonom dokaj enostavno. Z naravnimi omejitvami, ki sodijo zraven k vozilu, ki je dolgo pet metrov in 45 centimetrov. Pohvalim lahko tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki je v kombinaciji s 150-konjskim (110 kW) motorjem zelo prizanesljiv. Solidna je bila tudi poraba. Med testom je naneslo 7,9 litra dizla na 100 kilometrov.
Za manj skrbi ob vožnji skozi podvoze ali v garažne hiše skrbi ugodna višina, ki znaša 1,98 metra. Ko je čas za vzvratno parkiranje, se vklopi zadnja kamera. Za na cesti pa je v paketu trend pomoč za preprečevanje naletov, tempomat z omejevalnikom hitrosti, pomoč za vzdrževanje smeri in opozorilo ob vožnji po napačni strani. Med glavnimi izboljšavami pri udobju vožnje ne gre spregledati neodvisnega zadnjega vzmetenja. Še vedno voziš dolg furgon, a so udarci, ko zadnji kolesi zapeljeta prek ležečih policajev ali načetih cestišč, veliko bolj znosni. Bi pa lahko nekoliko izboljšali zvočno izolacijo kabine. Zlasti ob višjih hitrostih zna zvok zaletavanja neaerodinamične oblike ob zračne mase povzročati kar nekaj trušča. Fordov transit custom furgon je najbolj cenjen evropski furgon. To, kar ima ponuditi v letošnji testirani izvedbi, sledi visokim pričakovanjem. Cena testnega modela je 38.620 evrov.