Letalski prevoznik Ryanair je 20. decembra lani na irskem okrožnem sodišču vložil pravni postopek za več kot 15.000 evrov odškodnine od potnika, ki je povzročil preusmeritev letala, namenjenega iz Dublina na Lanzarote, v Porto na Portugalskem. Letalo je bilo 9. aprila 2023 prisiljeno ostati v Portu čez noč, letalska družba pa je morala 160 potnikom zagotoviti prenočišče v hotelu. »Zaradi postanka v Portu se je 160 potnikov soočilo s težavami in izgubilo en dan dopusta,« je letalska družba zapisala v izjavi. »Popolnoma nesprejemljivo je, da so potniki, ki trdo delajo, da bi z družino in prijatelji uživali na počitnicah, oropani užitka zaradi nepristojnega obnašanja enega potnika.« Gre za prvo civilno tožbo te vrste na Irskem, ki je del politike ničelne tolerance nizkocenovnega prevoznika za povzročanje motenj v letalu.
Stroga politika ničelne tolerance
Predstavniki Ryanaira niso podali dodatnih podrobnosti o identiteti potnika ali o tem, kaj je storil, da so let preusmerili. Letalska družba je poudarila, da bo tudi v prihodnje moteče vedenje – ki vključuje tako verbalno kot fizično zlorabo – kaznovala s sodnim postopkom. »Ryanair ima strogo politiko ničelne tolerance za neprimerno obnašanje potnikov in bo še naprej odločno ukrepal proti nesprejemljivemu vedenju potnikov v letalu v korist vseh drugih potnikov, ki ne motijo letov,« je letalska družba nadaljevala v izjavi. »Sodna tožba je samo ena od mnogih posledic, s katerimi se bodo soočili potniki, ki prekinejo let, kot del Ryanairove politike ničelne tolerance. Upamo, da bo ta tožba odvrnila nadaljnje moteče obnašanje na letih, tako da bodo lahko potniki in posadka potovali udobno in spoštljivo,« je dodal tiskovni predstavnik.
Gre za prvi primer, da letalska družba toži potnika zaradi motečega vedenja. Dr. Brian Flanagan, izredni profesor na Fakulteti za pravo in kriminologijo na Univerzi Maynooth, je za RTÉ News povedal, da bodo »druge letalske družbe sodni pregon pozorno spremljale. Če bo letalska družba na sodišču zmagala, bo s tem zadovoljnih veliko zaposlenih v letalski panogi.«