Glasba in turizem tvorita sinergijo, ki lahko veliko prispeva k promociji slovenskega alpskega prostora. Tega se očitno zaveda tudi glasbenik Sašo Avsenik, ki bo s svojim ansamblom odslej tesneje sodeloval s Skupnostjo Julijskih Alp. S partnerstvom si želijo oboji še bolj povezati kulturo in turizem ter turistom, ki obiščejo našo deželo, pokazati številne naravne lepote in jim obenem predstaviti našo bogato glasbeno dediščino. »Avsenikova glasba že 71 let povezuje ljudi in prenaša slovensko kulturo preko meja. Ponosni smo, da lahko nadaljujemo to tradicijo in s svojo glasbo predstavljamo lepote naše domovine v tujini. Verjamemo, da je glasba najboljša ambasadorka Slovenije po svetu, saj govori univerzalni jezik, ki ga razumejo vsi,« pravi Sašo Avsenik, vnuk legendarnega Slavka Avsenika, ki se s člani svojega ansambla vozi v novem kombiju ASA wagen, ki ga krasijo tako podoba njihovega ansambla kot podobe lepot Julijskih Alp.
Športniki, glasbeniki, kulturniki so najboljši promotorji
»Z ansamblom smo se dogovorili za večletno sodelovanje, ki vključuje tako sodelovanje na koncertnih odrih kot pripravo drugih skupnih promocijskih in oglaševalskih akcij, o katerih se bomo dogovarjali sproti. Med drugim imamo v načrtu posneti videospote na poti Juliana Trail,« pove Klemen Langus, direktor Turizma Bohinj in koordinator Skupnosti Julijskih Alp. Ob tem doda, da so pogodbo z Ansamblom Saša Avsenika, ki se bo s kombijem s prepoznavno poslikavo vozil predvsem po Nemčiji in Avstriji, podpisali za več let. »Gre za prvo tovrstno medsektorsko sodelovanje turizma z drugimi gospodarskimi in družbenimi panogami. Tako bi želeli sodelovati tudi z drugimi, ki ustvarjajo in poslujejo v tem prostoru. Še zlasti, denimo, s podjetjema Elan ali SIJ Acroni. Ali ne bi bilo prijetno na vhodu v jeklarno videti lepe fotografije narodnega parka?« razmišlja Langus. Obenem se zaveda, da je treba pri tovrstnih sodelovanjih postaviti jasna pravila.
V gorah si namreč nihče ne želi množičnega turizma, zato bi se morali v gospodarskih in družbenih panogah, od turizma do lesarstva in druge industrije, zavezati trajnostnim ciljem. »Brez dvoma pa si ljudi, ki cenijo in spoštujejo glasbo Ansambla bratov Avsenik in Ansambla Saša Avsenika, ki v skladbah opevata lepote te regije, želimo imeti v dnevni sobi Julijskih Alp. Pika,« je jasen Langus. Podobnega mnenja je Blaž Veber, direktor Turizma Bled. »Z Ansamblom Saša Avsenika smo se odločili iti v skupno zgodbo in biti njihov partner v prihodnjih letih ter na ta način s sinergijo predstavljati Julijske Alpe širom po svetu. Zavedamo se, da so najboljši promotorji naše dežele uspešni športniki, kulturniki, glasbeniki in vsi, ki so dejavni na področju kulinarike,« meni Veber. Kot dodaja, je pobudo za sodelovanje dal ansambel, a so na podoben način v preteklosti že sodelovali tudi z drugimi. »Mi smo na kombiju Ansambla Saša Avsenika zakupili oglasni prostor in bomo na ta način predstavljali našo regijo in Julijske Alpe v Evropi, kjer cenijo Avsenikove viže,« pravi Veber.
Tam, kjer murke cveto
»Na ta način si želimo naše kraje še bolj približati svetovnemu občinstvu. Na svojih nastopih bomo skozi melodije in pripovedi delili čarobnost Julijskih Alp ter vabili ljudi, da obiščejo naše kraje,« pa pove Sašo Avsenik. In doda, da kjerkoli se s člani ansambla ustavijo, vzbujajo pozornost. »Številni ljudje se želijo z nami fotografirati, seveda ob našem kombiju, v katerem preživimo veliko časa. Zato lahko mirno rečem, da je kombi kot naš drugi dom,« sklene vodja uspešnega ansambla. Zahvalil se je tudi partnerjem, ki so jim pomagali pri nakupu novega vozila, s katerim bodo varni na dolgih poteh, obenem pa bodo promovirali lepote Slovenije. Mimogrede: na kombiju je, poleg znamenitega otočka sredi Blejskega jezera, upodobljen tudi cvet murke, planinske cvetlice iz družine orhidej, ki jo opevajo v pesmi Tam, kjer murke cveto. Tudi ta naslov pesmi je napisan. V slovenskem jeziku, ker je to edina pesem, ki je avtor glasbe Slavko Avsenik (besedilo je napisal Ferry Souvan) ni dovolil prevesti v nemščino. Opisuje namreč grozote druge svetovne vojne iz bližnje Drage.