Projektanti drugega tira že več mesecev iščejo rešitev, kako bi najbolj varno premostili največjo kraško jamo, ki so gradbinci odkrili med gradnjo predora Beka. Treba bo zgraditi približno 40 metrov dolg podzemni most čez jamo. A predsednik uprave 2TDK Matej Oset vztraja, da zaradi tega pri celotnem projektu ne bo večje zamude. »Ne govorimo o pol leta ali več, govorimo o mesecu ali dveh,« ocenjuje.
Turški gradbinec Yapi Merkezi, ki skupaj s Kolektorjem CPG gradi drugi tir, je več kot šest kilometrov dolg predor Beka in njegovo servisno cev prebil že pred petimi meseci. Pred nedavnim, 23. oktobra, so dokončali še izkop spodnjega dela predorov, tako imenovano stopnico. Tako da so izkopna dela v tem predoru končana. Nadaljevanje del pa ovira omenjena 800 metrov dolga podzemna jama, ki pod ostrim kotom prečka obe predorski cevi. Premoščanja jame ne morejo začeti, dokler projektanti drugega tira ne opravijo vseh raziskav in pripravijo projekt mostu čez jamo.
Projektant v podjetju Elea iC Peter Jemec pravi, da bodo v prihodnjih tednih dobili rezultate še zadnjih geološko-geomehanskih raziskav in da pripravljajo štiri različne variante premoščanja te jame številka 80. Ni dovolj poznati samo vidnega dela jame pod predorom, ampak celoten jamski sistem, da lahko most gradijo na trdnih temeljih. Ko dobijo rezultate raziskav, bodo projekt pripravili v dobrem mesecu dni, je napovedal Jemec. Tako da se gradbinci podviga ne bodo lotili še vsaj dva meseca, sama gradnja takega podzemnega mostu pa naj bi po oceni vodstva 2TDK trajala štiri ali pet mesecev.
»Na tej progi bodo vlaki dolgi tudi po 740 metrov, zato je pri iskanju projektantskih rešitev varnost na prvem mestu. Gre za edinstven primer, ki presega običajne inženirske prakse ter postavlja nove mejnike v podzemnem gradbeništvu. Potrebni so znanje, potrpežjivost in učenje,« pravi šef 2TDK Matej Oset. Večje zamude pri projektu kljub zahtevni gradnji po njegovih besedah ne bo, ker lahko gradbinci vzporedno izvajajo druga dela. Ocenjuje, da je še vedno mogoče ujeti rok dokončanja gradnje drugega tira do konca leta 2025. Časovni aneks za zamik določenih del pa bo vendarle treba skleniti, potrjuje.
Za Oseta je pomembno, da premoščanje kraških jam projekta ne bo podražilo; za kraške pojave je že v investicijskem načrtu rezerviranih 31 milijonov evrov, do zdaj so porabili le 16 odstotkov tega denarja. Poleg omenjene jame številka 80 v predoru Beka na premoščanje čaka še ena večja jama, kjer bo most dolg približno 25 metrov. V predoru Lokev, ki ga gradi Kolektor CPG, pa bodo prav tako premoščali kraško jamo. Na trasi drugega tira so od začetka izkopov do sedaj odkrili in dokumentirali 88 kraških jam.
Obširnejšo reportažo boste lahko prebrali v prihodnji številki Nedeljskega dnevnika.