»V program smo vključili kar nekaj produkcij, v katerih govorimo o minljivosti, smrti, ločitvi, različnosti in drugačnosti. Zdi se nam, da je gledališče idealen prostor, kjer lahko odpiramo tudi takšne teme in spodbujamo možnosti za pogovore med starši in otroki tudi po predstavi,« je o prihodnji gledališki sezoni povedala Ajda Rooss, umetniška vodja Lutkovnega gledališča Ljubljana in tudi avtorica programske zasnove, ki bo zelo raznovrstna tudi po lutkovnih tehnikah in izrazih.

»Je čas krize, ampak pri nas v bistvu širimo produkcijo in delamo še več. V tej sezoni smo privabili 127.000 obiskovalcev, imeli 16 premier in osem različnih abonmajev,« je dodal direktor Lutkovnega gledališča Ljubljana Uroš Korenčan ter za novo sezono napovedal deset premier in 36 že obstoječih predstav, ki ostajajo na sporedu.

Po Zverjascu še Zverjašček

Prva predstava, ki bo na Odru pod zvezdami zaživela z začetkom sezone v septembru, je Krabat, glasbeno-lutkovna koprodukcija s produkcijsko hišo Oorkan in nizozemsko režiserko Ulrike Quade. Druga novost bo znana nemška otroška pustolovščina Emil in detektivi, tokrat v dramski izvedbi kot dinamična detektivka za otroke prve triade. Račka, smrt in tulipan bo senčna predstava o minljivosti po literarni predlogi Wolfa Erlbrucha; ta je znan po filozofsko obarvanih in rahločutnih zgodbah, na odru LGL pa jo bo uprizoril italijanski režiser Fabrizio Montecchi, ki je eden najvidnejših predstavnikov evropskega senčnega gledališča. »Gre za intimnejšo predstavo, uprizarjali jo bomo na Šentjakobskem odru, kjer bo prav v ta namen zgrajen primeren prostor, v katerem bo predstava lahko ustrezno zaživela,« napoveduje Ajda Rooss. Četrta premiera, Ribe so ribe, se bo dotaknila drugačnosti, zadnja v koledarskem letu pa bo na vrsti predstava Zverjašček Julie Donaldson. Ta je logično nadaljevanje Zverjasca, velike uspešnice, ki je do danes doživela kar 180 ponovitev in je vedno znova razprodana.

V prihodnje leto bodo stopili z Odvratnimi rimami v režiji Vinka Möderndorferja, gre pa za klasične pravljice (Pepelko, Sneguljčico, Tri prašičke, Rdečo kapico in druge) v nekoliko drugačni rimani različici Roalda Dahla. Sledila bo predstava Lučka, grah in pero; ta bo delo Katje Povše, ki se v zadnjem času posveča gledališču za dojenčke in malčke, in bo prepletala Andersenovo pravljico Kraljična na zrnu graha s slovenskimi in tujimi uspavankami ter bo otroke »zazibala v pravljično lutkovno sanjarijo«, je edino produkcijo za tako nizko priporočeno starost opisala Roossova.

Kmalu tudi lutkovni muzej

Ostržek je bil na odru Lutkovnega gledališča Ljubljana nazadnje uprizorjen pred 15 leti, v novi sezoni pa bo lesenega junaka v življenje obudil Silvan Omerzu, ki napoveduje predstavo različnih lutkovnih tehnik, od najmanjših lutk do marionet velikank, senčnih lutk in mask, veliko pa bo tudi kombinacije igralec-lutka. Dramska predstava Ko smo se izgubili se spopada z ločitvijo in je bila v danskem izvirniku avtorice Lotte Faarup lani nagrajena kot najboljša predstava za otroke in mladino. Kot zadnja bo v prihodnji sezoni premiero doživela lutkovna predstava za mladino in odrasle; to bo Shakespearov Beneški trgovec v sodobni avtorski priredbi Andreja Rozmana Roze.

Šest abonmajev bo naprodaj od 17. junija po enotni ceni 23 evrov. »Naš moto je čim večja dostopnost predstav,« je pojasnila Nataša Bučar in opozorila še na številne popoldanske delavnice za otroke in odrasle, septembrsko praznovanje 30-letnice ustvarjanja LGL v prostorih Mestnega doma pod grajskim gričem in na odprtje Lutkovnega muzeja v mansardi ljubljanskega gradu, ki bo odprl vrata konec septembra in ponudil sprehod po zgodovinskem razvoju lutkarstva na Slovenskem.