Pretežka noga voznikov je po podatkih Evropskega sveta za prometno varnost eden od treh najpogostejših vzrokov za nesreče s tragičnim koncem.
Zato so dosegli, da morajo biti vsi novi avtomobili v EU opremljeni s številnimi varnostnimi sistemi, ki voznika opozorijo na previsoko hitrost ali pa odvrnejo od divjanja.
Eden je sistem Intelligent Speed Assistance (ISA), ki z zvočnimi ali vizualnimi signali opozori na prekoračitev omejitve. »Pomočnik« lahko sam zmanjša hitrost ali pa voznika opozori z vibriracijami stopalke.
ISA sicer ne preprečuje prekoračitev hitrosti, temveč le opominja na zakonske omejitve. Evropska unija je podrobnosti prepustila proizvajalcem avtomobilov.
Vozniki bodo opozorila še vedno lahko ignorirali ali jih izklopili, se bodo pa ob vsakem naslednjem zagonu avtomobila spet vklopila.
Pri Evropskem svetu za prometno varnost so sicer lobirali za zmanjšanje moči motorja pri prekoračitvi omejitve, vendar predlog ni bil sprejet: med drugim s pojasnilom, da vozniki včasih večjo moč motorja in višjo hitrost potrebujejo, da bi se izognili nevarnosti.
Prihaja tudi črna skrinjica
Izraz je znan v letalskem prometu, zdaj pa bodo podatke o hitrosti, zaviranju ali aktiviranju zračne blazine zbirali tudi računalniški sistemi v avtomobilih.
Novost je še pomoč pri zaviranju v sili: samodejni operacijski sistem sam prepozna nevarne situacije in zavre vozilo, da prepreči ali ublaži posledice nesreče. Prav tako prihaja tudi opozarjanje zaradi utrujenosti voznika in izpopolnjeni asistenčni sistemi za vzvratno vožnjo. Vse to je bilo na voljo že doslej, poslej pa je obvezno.