Nova uprava Slovenskih železnic bo štela štiri člane. Blejec bo v ponedeljek nadzornemu svetu v potrditev predlagal še dva člana - pričakovati je, da ju bodo nadzorniki potrdili - zaposlene pa bo v upravi zastopal dosedanji delavski direktor Albert Pavlič. Čeprav so železnice lani izboljšale poslovanje, pozitivni trendi pa so se nadaljevali tudi letos, novega vodstva družbe ne čaka lahko delo. Napovedi prihodkovnih gibanj so namreč slabše od pričakovanih, zaskrbljujoče pa so zlasti razmere pri tovornem prometu.

Predsednik nadzornega sveta Slovenskih železnic Bojan Brank sicer pričakuje, da bo Blejcu z ekipo uspelo izboljšati poslovne rezultate; kot je dejal ob njegovem imenovanju, ima Blejec dovolj širine, znanj in izkušenj, potrebnih za vodenje sistema Slovenske železnice. Imenovanje novega vodstva Slovenskih železnic, ki so se s septembrom preoblikovale v holding - ta bo v celoti zaživel 1. januarja 2012 -, so sicer spremljali zapleti.

Na položaj novega prvega moža je namreč kljub nasprotovanju Agencije za upravljanje kapitalskih naložb RS (AUKN) že konec avgusta nekdanji nadzorni svet imenoval Ervina Pfeiferja. AUKN je nato imenovala nove nadzornike, ki so mandat nastopili 10. septembra, in jim naložila, da se izrečejo o Pfeiferjevem imenovanju. Novi nadzorniki so se odločili, da mnenja o postopku Pfeiferjevega imenovanja ne bodo podali, ker niso sodelovali v postopku izbire in imenovanja. AUKN so pozvali, da poda soglasje na odločitev nekdanjih nadzornikov o imenovanju prvega moža družbe.

Polni mandat zdržal zgolj Rekar

Agencija, ki je vztrajala pri stališču, da je primerno, da se o novem generalnem direktorju izreče novoimenovani nadzorni svet, je iz formalnih razlogov zavrnila predlog za izdajo soglasja. Po zavrnitvi soglasja AUKN je stekel nov postopek izbire primernega kandidata za vodenje železnic, v drugo uspešno. Blejec bo že dvanajsti prvi mož na čelu Slovenskih železnic v zadnjih skoraj 20 letih. Ves mandat je na položaju zdržal le Marjan Rekar, ki je družbo vodil v obdobju 1993-1998.

Kasneje so bili na čelu železnic še Igor Zajec (1999-2000), Blaž Miklavčič (2000-2004), Boris Živec (2004-2005) in Jože Jurkovič (2005-2006). Nato je železnice začasno vodil nekdanji član poslovodstva Branko Omerzu, aprila 2007 je položaj nastopil Peter Puhan in ga zaradi prevzema funkcije prvega moža Dela zapustil novembra istega leta, ko je vodenje prevzel Tomaž Schara.

Na čelu železnic je bil nato od marca do julija 2009 Matic Tasič, po njegovem odstopu je vodenje družbe začasno prevzel Aleš Tavčar, oktobra 2009 pa je bil na čelo družbe imenovan Goran Brankovič. Ta z nastopom mandata nove uprave zapušča Slovenske železnice.