Po začasnih podatkih državnega statističnega urada je slovenske turistične kraje in znamenitosti v prvih petih mesecih obiskalo za pet odstotkov več turistov kot lani v enakem obdobju, za 3,5 odstotka pa se je povečalo število njihovih nočitev. Število domačih turistov je bilo višje za dobre štiri odstotke, njihovih prenočitev pa za dober odstotek.

Na osnovi dosedanjega pozitivnega trenda rasti števila turistov in njihovih prenočitev na Slovenski turistični organizaciji (STO) pričakujejo, da se bo pozitivni trend prihoda in prenočitev nadaljeval tudi v prihodnjih mesecih, so STA pojasnili na STO.

Kot so navedli, je rast števila prihodov in prenočitev turistov, tako tujih kot domačih, pozitivni rezultat spleta več dejavnikov, med drugim tudi aktivnosti predstavitve in trženja slovenske turistične ponudbe tako s strani STO kot tudi slovenskega turističnega gospodarstva.

Aktivnosti potekajo uspešno, kar dokazuje ne samo doseganje, temveč preseganje zastavljenih načrtov na področju rasti števila tujih in domačih turistov v letošnjem letu, so pojasnili na STO. Za promocijo na tujih trgih bo STO letos namenila 5,2 milijona evrov proračunskih in lastnih virov.

Osrednja organizacija v državi za promocijo turizma izpostavlja še podatek Banke Slovenije, ki kaže na rast potrošnje tujih turistov v Sloveniji. Po podatkih Banke Slovenije so tuji turisti v prvih štirih mesecih v Sloveniji potrošili za 18,7 odstotka več kot v enakem obdobju lani.

Nasprotno turistično gospodarstvo ne podaja tako spodbudnih ocen glede dejanskega turističnega prometa. Kot je dejala direktorica turistično gostinske zbornice Dekleva, podatki turističnega gospodarstva kažejo, da turisti vse bolj varčujejo in manj trošijo.

Razlogi, da turisti manj trošijo, so po oceni turističnega gospodarstva v tem, da gospodarska kriza še ni popustila. Točnih podatkov zbornica nima, kot je pojasnila Dekleva, pa gospodarstvo upa, da bo turistični priliv vsaj takšen, kot je bil lani. Prihodki od tujskega turizma v Sloveniji so lani znašali 1,743 milijarde evrov.

Turizem v slovenskem BDP predstavlja več kot deset odstotkov in več kot osem odstotkov vsega izvoza oz. ima več kot 40-odstotni delež v izvozu storitev, je povedala Dekleva.

Letošnji pozitivni trend rasti števila prihodov in prenočitev turistov je po navedbah STO tudi rezultat izboljšanja konkurenčnosti slovenskega turizma, kar dokazuje izboljšanje položaja Slovenije na lestvici indeksa turistične konkurenčnosti, ki ga vsaki dve leti objavlja Svetovni gospodarski forum. Slovenija se je po omenjenem indeksu uvrstila na 33. mesto, leta 2009 je zasedala 35. mesto.

Na STO so poudarili še en dejavnik, ki je v turizmu vse pomembnejši, in sicer varnost. Po indeksu varnosti (Global Peace Index) se je Slovenija lani med 149 državami uvrstila na 11. mesto, v regiji osrednje in vzhodne Evrope, ki obsega 27 držav, pa zaseda prvo mesto.

V slovenskem turističnem gospodarstvu je skupno okoli 45.000 zaposlenih, od tega jih je 35.000 v gostinskem delu.

Turistična infrastruktura in turistična ponudba se je v zadnjih 15 letih po besedah Dekleve "popolnoma prenovila, izboljšala in modernizirala", tako da je zdaj po njeni oceni "na kar visoki ravni". Za več kot desetino so se povečale tudi zmogljivosti hotelov.

V Sloveniji je turistom na razpolago 42.400 turističnih sob, ki imajo skupaj blizu 100.000 turističnih ležišč. Od tega je največji delež v hotelski dejavnosti. Hotelskih obratov je 280 in imajo 18.000 sob s skupno skoraj 40.000 ležišči, od katerih jih je 36.000 stalnih.

In kakšni so trendi na področju turizma? Med drugim je pri odločitvah za potovanje in počitnice vse pomembnejši poudarek na avtentičnosti, ki vse bolj pridobiva na pomenu. Vse pomembnejše je spoštovanje lokalne identitete, posebnosti, stvari, ki delajo destinacijo drugačno, posebno, so poudarili na STO.

Eden od ključnih izzivov in priložnosti, s katerimi se soočata evropski in tudi slovenski turizem, so demografske spremembe, ki se odražajo tudi v odzivih in pričakovanjih turistov, kot so krajšanje časa počitnic oz. potovanj in večkratni oddih med letom in rast deleža starejšega prebivalstva. Te spremembe narekujejo prilaganje s strani turističnih ponudnikov na področju oblikovanja turistične ponudbe.

Na turistično ponudbo in turistične tokove vplivajo tudi podnebne spremembe, velik pečat potovalni industriji pa je v zadnjih letih pustil tudi razvoj informacijske in komunikacijske tehnologije in dejstvo, da jo potrošniki vse več uporabljajo.

Tako vse bolj narašča trg tako imenovanih "otrok informacijske tehnologije". Za ta segment je značilno, da so zelo izkušeni in izobraženi popotniki, ki zelo dobro poznajo ponudbo konkurence. Vse manj so usmerjeni v zgolj obiskovanje destinacij, ampak si želijo doživetij, so še dejali na STO.