Temna energija je skrivnostna sila, ki pospešuje razširjanje vesolja. Razumevanje razdeljevanja te sile je razkrilo verjetno usodo, da bo vesolje najverjetneje postajalo vedno večje. Raziskovalci pravijo, da pa bo vesolje sčasoma postalo mrzla, mrtva pustinja.

Študijo, ki jo je opravila mednarodna ekipa strokovnjakov pod vodstvom profesorja Erica Julla iz kalifornijskega Nasinega laboratorija Nasa's Jet Propulsion Laboratory, so objavili v zborniku Science.

Temna energija sestavlja tri četrtine našega vesolja, a je popolnoma nevidna. Da obstaja, vemo le zato, ker opažamo njen vpliv na razširjanje vesolja. Astronomi so za spremljanje razširjanja temne energije po vesolju uporabili vesoljski teleskop Hubble, s katerim so opazovali način, na katerega se svetloba iz oddaljenih zvezd izkrivlja okoli Abella 1689, bližnjega skupka v galaksiji.

Abell 1689, ki ga najdemo v ozvezdju Device, je eden največjih galaktičnih skupkov, ki jih poznajo v znanosti. Zaradi ogromne gmote se skupek obnaša kot kozmično povečevalno steklo, zaradi česar se svetloba upogiba okoli njega. Način, na katerega se svetloba ukrivlja zaradi te „leče“, je odvisen od treh dejavnikov: kako zelo je predmet oddaljen, kolikšno maso ima Abell 1689 in pa od razporeditve temne energije.

Astronomom je uspelo prvi dve meritvi opraviti z uporabo teleskopa, t.i. European Southern Observatory's Very Large Telescope, kar pa jim je omogočilo še izračun ključnega tretjega dejavnika.

Ko so imeli podatke o razporeditvi temne energije, so strokovnjaki ugotovili, da se bo vesolje v nedogled povečevalo, sčasoma pa bo postalo mrzla in mrtva pustinja, s temperaturami, ki se bodo približale „absolutni ničli“, kakor temu pravijo znanstveniki.