Popravljenega pravilnika, ki ureja subvencioniranje prevozov dijakov in študentov višjih šol, namreč ne bo mogoče uveljaviti, so včeraj sporočili z ministrstva. Tako bodo poleg študentov visokošolskih zavodov polno ceno mesečnih vozovnic LPP očitno morali plačevati tudi dijaki in študenti višjih šol.

Počakati bo treba na zakon

Na ministrstvu za šolstvo in šport so pojasnili, da je razlog za nastalo situacijo zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki so ga poslanci sprejeli julija letos, v veljavo pa bo stopil šele prihodnji september. Omenjeni zakon bo na enak način uredil subvencioniranje medkrajevnega in mestnega prometa tako za Ljubljančane kot Neljubljančane, a kot je v torek dejala vršilka dolžnosti direktorice LPP Zdenka Grozde, bi bilo dobro najti tudi prehodno rešitev. Predstavniki ministrstva bodo zato v prihodnjih dneh v pogovoru z LPP in MOL skušali najti drugo primerno rešitev, medtem ko je minister za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo Gregor Golobič že minuli teden izrazil nestrinjanje z možnostjo subvencioniranja mesečnih vozovnic iz državne blagajne. "Ne gre toliko za finančno vprašanje, pač pa v največji meri za načelno vprašanje... Odločitev MOL o diskriminaciji dijakov in študentov glede na njihovo stalno bivališče je nerazumna, škodljiva tudi za samo mesto in odstopa tako od prakse drugih slovenskih mest kot tudi od prakse evropskih mest," je takrat nove ukrepe mestne občine za Dnevnik komentiral Golobič.

(Ne)subvencioniran prevoz v drugih študijskih središčih

Ker je zadnje dni slišati le o tem, kako bodo prikrajšani dijaki in študenti, ki se iz drugih mest vozijo v šolo ali na fakulteto v Ljubljano, smo preverili, kako imajo subvencioniranje javnega prometa za nemeščane urejeno v drugih slovenskih študijskih središčih.

V štajerski prestolnici mesečnih vozovnic za avtobus dijakom in študentom ne subvencionirajo, a kot je pojasnila Tatjana Štelcer, ki je na Mestni občini Maribor zadolžena za odnose z javnostmi, višina mesečne vozovnice ni višja od ljubljanske. Dijaki in študenti, ki se vsak dan vozijo v Maribor, imajo subvencioniran medkrajevni promet, ki je organiziran tako, da jim mestnih avtobusov ni treba uporabljati. S subvencioniranjem prevoza dijakom in študentom prav tako nimajo izkušnje v Kranju. "Ob popustih prevoznikov so od letos nižje tudi cene mestnega prometa. Dnevna karta tako stane en evro, mesečna pa pet evrov. Avtobusni prevoz je tako rekoč dostopen vsakomur," je pojasnila Ana Vizovišek, vodja kabineta župana Mestne občine Kranj.

Malce drugače je v Novem mestu, Kopru in Novi Gorici, kjer mesečne vozovnice subvencionirajo vsem uporabnikom mestnega prometa. V Novem mestu potniki za mesečno vozovnico odštejejo sedem evrov, je pojasnila Joži Sinur iz kabineta župana, z Mestne občine Koper pa so sporočili, da mesečna vozovnica pri njih stane 4,17 evra. "Kar se tiče subvencije študentov v Ljubljani, pa menimo, da bi morala za to poskrbeti MOL. Tudi mi subvencioniramo mesečni abonma študentom in dijakom, ki nimajo stalnega prebivališča v Kopru," menijo na Obali.

Mestna občina Nova Gorica mesečne vozovnice za javni promet subvencionira le domačim dijakom. Vozovnico jim subvencionira tudi država, mestna občina pa krije še dodatnih 40 odstotkov te cene, je pojasnil načelnik mestnega oddelka za družbene dejavnosti Vladimir Peruničič.