Na ministrstvu za promet poudarjajo, da je razpis jasno opredeljeval, da gre za postopek s pogajanji po predhodni objavi in da bo predmet pogajanj le cena. "Razpis je tudi natančno opredelil vstopni prag za kandidate, in sicer izkušnje na področju sanacije železniških sistemov," odgovarjajo na očitek, da z iskanjem najniže cene ne bodo dobili najbolj kakovostnega svetovalca.

Poudarjajo, da so že ob predstavitvi načrta sanacije SŽ napovedali zahtevne pogoje za priznanje sposobnosti na razpisu, in to prav zaradi specifike železniških sistemov s tehnološkega, ekonomskega, socialnega in političnega vidika. Razpis določa kot ustrezne reference v zadnjih desetih letih vsaj dva uspešno izvedena projekta, v posamični vrednosti najmanj 400.000 evrov brez davka na dodano vrednost, na področju reorganizacije železniških sistemov v Evropi.

"Ponudnikom, ki so vse splošne in posebne pogoje izpolnjevali, se je priznala usposobljenost in dobili so povabilo k ponovni oddaji ponudb glede na usklajeni predmet," o usposobljenosti ponudnikov pravijo na ministrstvu.

Ponudbe so, kot je znano, oddali McKinsey&Company, Railstics, The Boston Consulting Group, Transcare, Roland Berger Strategy Consultation, A. T. Kearney in Deloitte Revizija. Ponudbe se gibljejo od 0,4 do 3,3 milijona evrov. Ponudniki imajo do jutri čas, da oddajo ponudbe, ki so rezultat uradnih pogajanj, nato pa bodo na ministrstvu izbrali svetovalca. Dodatnih pojasnil o pogajanjih in merilih za izbor na ministrstvu do dokončne odločitve ne dajejo.

barbara.hren@dnevnik.si