Italijanski organizatorji kolesarske dirke po Italiji so se, kot smo to že v preteklosti pisali v Dnevniku, znašli v težavah, saj dirka ni več priljubljena med najboljšimi kolesarji na svetu. Ob pomanjkanju glavnih zvezdnikov tega športa na dirki se posledično tudi na cesti ne morejo razviti zanimivi in napeti boji na strmih italijanskih vzponih. Pravo demonstracijo naštetega je lani uprizoril slovenski zvezdnik Tadej Pogačar (UAE Emirates), ki je že tako najboljši kolesar na svetu, v Italiji pa ni imel niti prave konkurence in je Giro obrnil sebi v prid praktično že po drugi etapi.

Tudi letos bodo v boju za neskončno trofejo (Trofeo Senza Fine) manjkali številni najboljši, kar pa ne pomeni, da prestižna lovorika ne bo še tretjič zapored prečkala Slovenije. Pred dvema letoma je kot prvi Slovenec na dirki po Italiji slavil Primož Roglič, takrat še v dresu Visme, lani je bil najboljši Pogi, letos pa se v vlogi velikega favorita v dresu ekipe Red Bull-Bora-Hansgrohe znova vrača izkušeni Rogla. 35-letnemu Zasavcu ob boku na startni črti ne bo stal nihče izmed članov elitne kolesarske četverice, saj Remco Evenepoel po poškodbi za Giro še ne bo pripravljen, Tadej Pogačar in Jonas Vingegaard pa letos stavita na dvojček Tour-Vuelta. Rogliča bodo tako v prvi vrsti poskušali izzvati Simon Yates (Visma-Lease a Bike), Juay Ayuso in Adam Yates (UAE Emirates) ter mladi italijanski up Antonio Tiberi (Bahrain-Victorious). Od slovenskih kolesarjev pa bosta dirkala še Jan Tratnik (Red Bull-Bora-Hansgrohe) in Matevž Govekar (Bahrain-Victorious)

2025-01-14-Giro etape-Italija-web

   

Brez gorskega spektakla v Sloveniji

Italijanska pentlja se po dveh letih premora torej vrača tudi v Slovenijo. Po tem, ko so slovenski navijači predlani imenitno vzdušje pripravili na kronometru na Svete Višarje in lani na Monte Grappo v bližini slovenske meje, bodo tokrat letos v Novi Gorici pozdravili najboljše sprinterje. Vse skupaj predstavlja kar manjše razočaranje, saj je etapa na sporedu v soboto, 24. maja, ob zaključku drugega tedna dirkanja. »Dobili smo točno določeno število kilometrov, ki naj potekajo po slovenskih cestah. Določeno je bilo tudi, kje se mora dirka vrniti na italijansko stran meje. Sami smo se odločili, da si zopet želimo vključiti Brda, zato nam je kasneje za cilj okoli Nove Gorice ostalo le dobrih 25 kilometrov. To je premalo, da bi lahko obiskali kakšen klanec, in na koncu smo se odločili za klasični mestni krog, ki povzroča tudi najmanj logističnih težav, saj bomo morali odstraniti le nekaj prometnih znakov in zavarovati vhod v eno krožno križišče,« nam je izbiro slovenskega dela trase predstavil traser Rok Lozej, ki je tudi predsednik odbora za cestno kolesarstvo pri Kolesarski zvezi Slovenije.

Lažje etape z razlogom

Čeprav se 52.500 višinskih metrov v treh tednih na prvi pogled zdi kot pravi gorski spektakel, pa podrobnejši pregled trase kaže ravno nasprotno. Prve tri etape so si z bogatim denarnim vložkom zagotovili Albanci, tako da se bo Giro petnajstič v zgodovini začel izven Italije. Dve razgibani trasi in kronometer sicer ponujajo zanimiv uvod v dirko, a bolj za tiste z željami po etapnih zmagah.

Po selitvi na jug Italije sledijo tri ravninske etape in nato prva gorska in samo ena izmed treh s ciljem na vrhu vzpona. Zelo zanimiva odločitev, saj se v svetu kolesarstva veliko govori o varnosti. »Tudi meni je to padlo v oči in ne vem, zakaj je temu tako. Je pa res, da tudi cilji niso neposredno po spustih in so ubrali neko novo taktiko,« je povedal Lozej. Na papirju se bo ves boj za skupni seštevek odvijal v zadnjem tednu, kjer pa prav tako ni pravih Dolomitov, sta pa zato vključena Mortirolo in Finestre, ki ima na vrhu celo makadamsko cesto. Vse skupaj se zdi voda na mlin Primožu Rogliču, ki je mojster tempiranja forme za zadnji teden. »Ne gre za to, da bi etape prilagajali favoritom. Nekako se v Italiji zavedajo, da le na ta način, z lažjimi etapami, lahko privabijo kolesarske zvezdnike na start. Ker so etape raznolike in dokaj enostavne, bodo na startu tudi Wout van Aert in drugi, ki jih drugače ne bi bilo in bi se posvečali Touru. Rožnata majica pa se bo odločila v zadnjem tednu, pred tem pa bo veliko boja za etapne zmage. Na koncu pa je tudi vedno tako, da lahko traso naredijo zahtevno tudi sami kolesarji,« je cel Giro povzel Lozej.

Priporočamo