Ekipa Ineos Grenadiers je še pred nekaj leti veljala za daleč najboljšo kolesarsko ekipo na svetu. Kot po tekočem traku so osvajali največje dirke na svetu. V letih 2012 do 2019 so v osmih izvedbah kar sedemkrat zmagali na sloviti dirki po Franciji (šest zmag so osvojili še pod starim imenom Sky), nato pa se je začel padec britanske ekipe, ki je nastala leta 2009 in prvič v svetovni seriji nastopala leta 2010. V zadnjih letih so se uspehi ekipe, ki je vajena soja žarometov, zelo zmanjšali, v letošnji sezoni pa so kolesarji Ineosa skupaj zbrali le 14 profesionalnih zmag, kar je daleč najmanj v zgodovini ekipe. »Že lani, ko smo dosegli 38 zmag, se je sezona štela za neuspešno. V našem DNK je zapisano, da osvajamo grand toure, in ko ga ne, je to neuspeh. Zadnja štiri leta so za nas neuspešna, čeprav smo zmagali na nekaj lepih enodnevnih in enotedenskih dirkah, ni pa tistih najbolj prestižnih. Letos ni bilo niti etapnih, ki so nas prejšnja leta nekako držale nad vodo. Očitno smo dosegli dno ali pa si to vsaj želimo. Zdaj je čas, da se začne krivulja spet počasi obračati navzgor,« nam je stanje zadnjih let v ekipi Ineos Grenadiers opisal Marko Đalo, dolgoletni maser v ekipi, ki večinoma skrbi za Gerainta Thomasa. Ob Đalu so bili letos v ekipi v enaki vlogi še trije Slovenci: David Rožman, Žiga Jerman in Blaž Bogataj.
Številne menjave na vidnih položajih
Da je stanje v ekipi klavrno, se je najbolj videlo na zadnjem spomeniku sezone, ko je Thomas Pidcock veljal za enega izmed skritih izzivalcev Tadeja Pogačarja in zagotovo najmočnejše orožje Ineosa, a so ga člani vodstva tik pred startom izključili iz ekipe. »Šlo je izključno za odločitev vodstva. Nihče nam ni razložil podrobnosti, a enako kot vsi sem tudi sam bral novice, ki se širijo že dlje časa, in sicer da Thomas v ekipi ni zadovoljen in da bi rad menjal okolje. Verjetno je šlo pri izključitvi za to, a možno je tudi, da so vse te novice lažne, saj za zdaj še ostaja z nami,« je kontroverzno odločitev moštva skozi svoje oči videl nekdanji vaterpolist.
V ekipi, ki velja za eno najbogatejših v svetovni seriji, se zavedajo, da so potrebne korenite spremembe. Že v letošnji sezoni je mesto direktorja prevzel dr. Scott Drawer, ki je za prihodnjo sezono močno posegel v ekipo in že predstavil številne spremembe v moštvu na pomembnih funkcijskih položajih. Iz ekipe so se poslovili dolgoletni športni direktor Steve Cummings, vodja razvoja aerodinamike Dan Bigham in drugi. »Pol leta sem opazoval stvari v ekipi, se učil, poslušal in prišel do nekaj končnih sklepov. To so spremembe, ki so pomembne,« je menjave v moštvu opisal dr. Scott Drawer. Kurt Asle Arvesen je novi glavni športni direktor ekipe, Tom Helleman je novi glavni trener, dr. Mehdi Kordi bo skrbel za inovacije v opremi, dr. Luca Oggiano pa za aerodinamiko. To so le najbolj izpostavljeni novi člani ekipe.
»To je začetek nečesa novega in to je bilo nujno treba narediti. Vse od nastanka ekipe, takrat še Skyja, ko so v moštvo pripeljali Tima Kerrisona, ki je prišel iz plavanja in veslanja, smo rasli. Naredil je revolucijo v športu in treniranju. Zato so kolesarji začeli zmagovati, odkrili smo nekaj novega. Po njegovem odhodu nismo dobili človeka, ki bi nadaljeval z novostmi, ampak smo le nadaljevali delo. In ekipe, ki so se trudile postati boljše, so nas prehitele. Lahko bi tudi rekli, da smo zaspali na lovorikah. Tudi v drugih športih je tako, da takrat, ko rezultati izostanejo, službo najprej izgubi trener. Zdaj upam, da so v ekipo pripeljali prave ljudi in da se obeta napredek, a ne moremo pričakovati, da bomo že v novi sezoni takoj zmagali na Touru,« je bil realen Marko Đalo.
Proračun ni pod vprašajem
Marko Đalo, ki v močni britanski ekipi ni edini Slovenec, sprememb v ekipi ne bo občutil in njegova služba nikoli ni bila v nevarnosti. »Za nas vse ostaja isto. Bolj gre za spremembe, za katere upamo, da se bodo najbolj poznale na rezultatih, samo delovanje moštva pa ostaja nespremenjeno.« V ekipi se tudi zavedajo, da trenutno nimajo kolesarja, ki bi sodil v sam ožji svetovni vrh. »Razloženo nam je bilo, da imajo na tedenski bazi pogajanja z agenti najboljših kolesarjev. Govorimo o Remcu Evenepoelu in konec koncev tudi Tadeju Pogačarju, ki pa je zdaj zagotovo nedosegljiv. Težko sicer rečem, kakšni točno so načrti lastnika ekipe Jima Ratcliffa, a mislim, da si želi – in da je taka tudi strategija ekipe – pripeljati mladega kolesarja in ga nato 'izbrusiti' do stopnje, da bomo znova zmagali na Touru. To bi veliko bolj zaleglo, kot da bi investirali 200 milijonov evrov za Pogačarja in nato tam morda sploh ne bi zmagali, saj v kolesarstvu nikoli ne veš,« je cilje za prihodnost predstavil Đalo, ki je tudi zatrdil, da bogat britanski inženir po slabi sezoni ni grozil z zmanjšanjem proračuna ekipe.