Prodaja osebnih vozil na Kitajskem se je sicer lani četrto leto zapored povečala, tokrat za 5,3 odstotka na 23,1 milijona. Rast je spodbujala predvsem prodaja električnih vozil in priključnih hibridov, ki je bila z 11 milijonov vozil za 40,7 odstotka večja kot leta 2023 in najvišja doslej na tem največjem avtomobilskem trgu na svetu.

Subvencije pognale nakup vozil

Kitajski trg električnih vozil je bil v zadnjih letih priča eksplozivni rasti, deloma zaradi velikodušnih subvencij Pekinga za prehod na okolju prijaznejša vozila. Toda hkrati je bil največji avtomobilski trg na svetu priča tudi hudi konkurenci med domačimi proizvajalci avtomobilov. V združenju kitajskih proizvajalcev vozil CPCA pričakujejo, da se bo cenovna vojna med ponudniki električnih vozil nadaljevala tudi v novem letu. Lani so znižali cene več kot 200 modelom avtomobilov, potem ko so jih leta 2023 znižali 148 modelom.

BYD prodal štiri milijone novih vozil

Največji proizvajalec električnih vozil na Kitajskem je družba BYD s sedežem v Shenzhenu. Lani je po vsem svetu prodala več kot štiri milijone vozil. Medtem ko BYD obvladuje približno eno tretjino kitajskega trga, pa se s slabšimi razmerami sooča v tujini, kjer so različne vlade zvišale carine na uvoz vozil. Decembra je prodaja na tujih trgih po podatkih družbe predstavljala le 12 odstotkov celotne prodaje BYD.

Tesla na Kitajskem z rekordno prodajo

Poleg BYD dobičke na račun rasti povpraševanja Kitajcev po električnih vozilih kujejo tudi drugi domači proizvajalci, med njimi Geely in Xiaomi. Koristi pa ima tudi ameriška družba Tesla, katere prodaja na Kitajskem je leta 2024 dosegla rekordno raven.

Priporočamo