V Mestni občini Kranj (MOK) so si več let prizadevali za obnovo mostu oziroma gradnjo novega pri nekdanji tovarni Planika, predlani pa je usodo močno dotrajanega mostu zapečatila uničujoča poplavna ujma. Večje količine drevja in druge naplavine so takrat na več mestih močno poškodovale tudi betonski plašč kanalizacijske cevi, pritrjene na most, zaradi česar je Kranju in celotnemu območju Save grozila ekološka nesreča.

Zaradi bojazni pred novimi poškodbami kanalizacijske cevi, na katero je priključenih 25.000 prebivalcev Kranja in Šenčurja, zgolj kratkoročna sanacija cevi ni bila ustrezna rešitev. Na MOK so se zato še bolj zavzeli za gradnjo novega mostu, med čakanjem na državna in evropska finančna sredstva pa so lani na most namestili rezervno cev, s katero bi si pomagali v primeru novega besnenja reke.

Najprej desni, potem levi breg

V teh dneh so v strugi Save začeli graditi stebra novega mostu pri Planiki. Tudi ta bo, tako kot sedanji most, dolg dobrih 84 metrov. Širok bo 13,5 metra, kar pomeni, da bo deset metrov širši od sedanjega mostu, novi most pa bo tudi za poldrugi meter višji. »Novi most bo Savo premostil v treh delih oziroma razpetinah. To pomeni, da bosta v Savi dva podporna stebra. Za vsak steber je treba najprej zajeziti polovico struge reke Save. Izvajalec del, Gorenjska gradbena družba, je najprej z nasipom zajezil desni breg Save. V ta nasip bodo namestili dva 15 metrov globoka pilota, na katera bodo gradbinci nato namestili steber mostu,« so pojasnili v kabinetu kranjskega župana.

Gre za zahtevno gradnjo, a sem prepričan, da smo izbrali prave gradbenike,
ki bodo kos nalogi.

Matjaž Rakovec
župan Mestne občine Kranj

Desni del projekta, so napovedali, bo predvidoma končan konec februarja, potem bodo celotno gradbeno operacijo ponovili še na levem bregu. Kot so poudarili na kranjski občini, bo novi most pri Planiki omogočal dvosmerni promet, v nadaljevanju projekta pa bodo zgrajeni tudi novi priključki na most, vsa potrebna cestna in komunalna infrastruktura, cesta do priključka na Savsko cesto proti Planini, kolesarska povezava, pločniki in avtobusna postajališča.

»Gradnja teče po načrtih in zdaj, ko so se gradbeni stroji premaknili v strugo reke Save, bo res kaj videti. Posebej zanimivo bo, ko bosta iz reke pogledala stebra, na katerih bo potem postavljen celoten most. Gre za zahtevno gradnjo, a sem prepričan, da smo izbrali prave gradbenike, ki bodo kos nalogi,« je povedal župan MOK Matjaž Rakovec

Priporočamo