Dijake Gimnazije in srednje šole Kočevje (GSŠK) je ob začetku šolskega leta razburila sprememba v ocenjevanju in domnevno nespoštljiv odnos ravnatelja Gregorja Pečana. Ta naj bi dijakom med drugim dejal, da je nad njihovim vedenjem, vzgojo in številnimi izostanki negativno presenečen. Starši so se na to odzvali s pismom, v katerem so opozorili, da je ravnatelj ukinil ponavljanja pisnega testa in izboljšanja ocene, kar so dijaki lahko počeli do letošnjega šolskega leta.
Pečan, sicer nekdanji predsednik Združenja ravnateljev, je takrat za Dnevnik pojasnil, da je bilo pisanje drugega roka posebnost te šole, ki pa je imela več negativnih vidikov. Izračunal je tudi, da so izostanki dijakov povprečno višji od izostankov na drugih srednjih šolah. Z Ministrstva za vzgojo in izobraževanje so nam sicer pojasnili, da povprečja izostankov na srednjih šolah ne vodijo, zato primerjav ni možno izvajati.
Po naših informacijah je več pritožb in obvestil v zvezi z agresivno in neprimerno retoriko prejel tudi Svet zavoda šole. Med drugim naj bi podpise za odstop ravnatelja začeli zbirati tudi dijaki, zbrali so jih okoli 2000. Starši so se sprva obrnili na šolski inšpektorat, ki pa za odstavitev ravnatelja nima pristojnosti in je odločitev predal v roke Sveta zavoda. »Inšpektorat za šolstvo je po pregledu vsebine pobud ugotovil, da so zadeve, ki so bile navedene v pobudi in se nanašajo na domnevno neustrezno delovanje ravnatelja v okviru organizacije dela, v pristojnosti Sveta zavoda. Tako smo Svetu zavoda že posredovali ugotovitve in jih seznanili z njihovimi dolžnostmi ter možnimi ukrepanji,« so pojasnili na inšpektoratu.
Predstavili tudi čustvene zgodbe
Predsednik Sveta zavoda GSŠK Damjan Lazar nam je potrdil, da so prejeli več pritožb, v katerih se Gregorju Pečanu očita agresivno in neprimerno retoriko ter neprimeren odnos. »Nad odnosom ravnatelja in njegovim načinom komunikacije se pritožujejo tudi starši otrok ter zaposleni. Na omenjene nepravilnosti in neodobravanje sprememb v pravilniku je bila sprožena tudi peticija, ki so jo pripravili dijaki in jo tudi vročili ravnatelju,« je povedal. Šolski inšpektorat naj bi po izvedenem postopku Svet zavoda opomnil na obveze in pravna orodja, ki jih lahko uporabijo, ko je to potrebno.
Na zadnji seji so že obravnavali obvestila, pritožbe in zgodbe posameznikov ter sprožili ustrezne postopke. »Predstavljene zgodbe otrok, staršev in zaposlenih so bile zelo čustvene in so predstavnike Sveta zavoda zelo presenetile. Seveda v negativno smer,« je pojasnil. Za prihodnji ponedeljek je bila predvidena seja Sveta zavoda, na kateri naj bi podrobneje obravnavali dogajanje. Po naših neuradnih informacij bo seja zaradi inšpekcijskega nadzora na šoli prestavljena za nekaj dni.
Učitelji ga podpirajo
Ravnatelj Gregor Pečan nam je na vprašanja, ali ga je Svet zavoda obvestil o razrešitvi s položaja ravnatelja in ali je seznanjen z ugotovitvami inšpekcijskega nadzora šolske inšpekcije odgovoril: »Ne in ne«. Danes pa so se na dogajanje odzvali tudi zaposleni, ki so v odprtem pismu, pod katerega se je podpisal ''učiteljski zbor,'' poslan pa je bil z elektronskega naslova ene od učiteljic, zapisali, da Svet zavoda pozivajo k ponovnem premisleku in konstruktivnemu reševanju zadev.
»Žalosti nas dejstvo, da se toliko energije in časa posveča problematiziranju ravnateljevih komunikacijskih zdrsov, namesto da bi se vsi udeleženi posvečali svojim osnovnim nalogam in poslanstvu,« so zapisali. Učitelji ugotavljajo, da se o situaciji razpravlja prikrito in zelo enostransko s strani nekaterih posameznikov, ki si odkrito prizadevajo za razrešitev ravnatelja. »Ko smo o dogajanju želeli izvedeti več in smo svoje predstavnike v svetu šole na sestanku učiteljskega zbora pozvali, da nam poročajo o dogajanju, smo bili deležni polovičarskih odgovorov, češ da gre za zaupne informacije, kar zagotovo ni niti transparentno vodenje niti zastopanje interesov delavcev šole,« so zapisali.
Opažajo tudi, da starši niso obveščeni o dejanskem stanju in da dijaki, ki so s peticijo zbirali podpise, niso bili objektivno seznanjeni z dejstvi in ozadjem dogajanja. Ravnatelj naj bi se jim za neprimeren nagovor že opravičil, a dijakov to ni zadovoljilo. » Želimo poudariti, da ravnateljevega opravičila ne smemo spregledati, saj kaže na njegovo zavedanje o pomembnosti komunikacije, njegovo pripravljenost sprejeti odgovornost za svoje napake in predvsem željo po plodnem, konstruktivnem (so)delovanju,« so še zapisali.