Pred skoraj letom dni so v občini Vojnik občani ustanovili civilno iniciativo (CI) Tukaj smo, ki opozarja na težave s prometom v občini Vojnik. Stanje je alarmantno zlasti na državni regionalni cesti Celje – Vojnik – Višnja vas – Frankolovo ter Ljubečna – Arclin. Slednja je postala dovozna cesta na avtocestni priključek Celje – vzhod. »Števci prometa kažejo, da se je samo v letošnjem letu, od 1. januarja do 31. avgusta, po teh cestah peljalo 4,69 milijona vozil, od tega 99.476 tovornih. Ob teh cestah, ki so tudi šolske poti, pločnikov ni. Tudi kolesarskih stez ne, prav tako ni poskrbljeno za varnost pešcev, kar je v 21. stoletju nesprejemljivo,« pravijo v CI, ki na težave opozarjajo že nekaj let in menijo, da jih ne v občini in ne na državni ravni ne jemljejo resno. Roko na srce, ker gre za državni cesti, je za vse postopke, načrte in rešitve odgovorna Direkcija RS za ceste.

Števci prometa kažejo, da se je samo v letošnjem letu, od 1. januarja do 31. avgusta, po teh cestah peljalo 4,69 milijona vozil, od tega 99.476 tovornih.

Bojazen tudi zaradi začetka obnove avtoceste

In prav z njihove strani je prišla informacija, da načrtujejo na regionalni cesti Celje-Vojnik od Arclina do vojniškega pokopališča urediti več semaforiziranih križišč na razdalji 900 metrov. »To je rezultat katastrofalne prostorske politike občine Vojnik, ki je v vseh teh letih na prvo mesto postavljala interese kapitala in o posledicah, ki bodo sledile, ni razmišljala,« so kritični v CI, kjer menijo, da bi bila boljša rešitev gradnja krožišča. Krajani, ki se jih ureditev križišča dotika, so že prejeli pogodbe o služnostnih pravicah in odkupih zemljišč, ne pa tudi vpogleda v dokumentacijo, kako bodo urejeni varni uvozi in izvozi v križišče, kako bo urejeno odvodnjavanje in vse drugo. Zato pogodb še niso podpisali. »Vsi si želimo ureditve križišča, a ne na način, da smo potisnjeni ob zid po principu vzemi ali pusti,« še pravijo v CI. In dodajajo, da je nepredstavljivo, kako se počutijo otroci, ki vsako jutro med avtomobili in tovornjaki tekajo čez cesto, da pridejo na avtobusno postajo, da o tresljajih, zaradi katerih jim pokajo hiše, ne govorimo. Ob tem pa se bojijo tudi začetka obnove štajerske avtoceste med Dramljami in Slovenskimi Konjicami, o čemer smo pisali pred dnevi. Zdaj je Dars že sporočil, da bodo z deli začeli sredi novembra, trajala pa bodo dve gradbeni sezoni. »Zagotovo se bo kdaj zgodila prometna nesreča, zaradi katere bo avtocesta zaprta. Takrat bo ves promet preusmerjen skozi Vojnik. In jasno je, da bo nastal popoln kaos, saj se bo 20 tisoč pridružilo še 40 tisoč vozil z avtoceste. A ne bo obremenjena le glavna cesta Celje-Vojnik, temveč tudi številne okoliške,« opozarjajo v CI.

križišče v Arclinu, cesta Ljubečna Šentjur

križišče v Arclinu, cesta Ljubečna Šentjur

Krajanom predstavili rešitve

In kaj pravijo na direkciji? »Ureditev križišča priključek Ljubečna, ki se ureja v sklopu predvidene ureditve dveh regionalnih cest, in sicer Višnja vas–Celje in Arclin–Ljubečna, zajema celovito rešitev, v sklopu katere je poleg preureditve križišča predvidena še izgradnja hodnikov za pešce ter kolesarskih stez, avtobusnih postajališč, ureditev priključkov, odvodnjavanja, prometne opreme in signalizacije, izgradnja cestne razsvetljave, semaforizacije ter preureditev tangirane komunalne infrastrukture,« pojasnjujejo. Krajanom so julija predstavili predlagane rešitve in projektno dokumentacijo, s katerimi pa se niso strinjali. »Na predstavitvi smo jim pojasnili, da je bila predhodno izdelana idejna zasnova, v kateri so bile preverjene in obdelane vse možne variante ureditve križišča, kot najbolj optimalna rešitev za ureditev prometnih tokov pa se je izkazal sistem postavitve petih sinhroniziranih semaforiziranih križišč, katerih pretočnost bo, skladno s trendom splošne rasti prometa na celotnem državnem cestnem omrežju, lahko uravnavana s prilagoditvijo krmilnih programov semaforjev,« pojasnjujejo na direkciji. 

Priporočamo