Svetovno prvenstvo v nogometu velja za enega najbolje gledanih športnih dogodkov in nič drugače ni bilo pred dvema letoma, ko so se najboljši žogobrcarji zbrali v Katarju. Žal med njimi ni bilo Slovencev. Tako ali drugače naj bi si tekme ogledalo pet milijard zemljanov. Večina si je zapomnila, da je svetovni prvak postala Argentina, ki je po izvajanju enajstmetrovk premagala Francijo, spomnimo se tudi, da so prvenstvo organizirali ob nenavadnem terminu, in sicer konec novembra in decembra, saj je sicer v tem obmorskem emiratu v poletnih mesecih prevroče vreme.

Zadnja klop je vzdolžno pomična, prtljažnik z dvojnim dnom pa že v osnovi pogoltne 910 litrov. Foto: Matej Štakul

Zadnja klop je vzdolžno pomična, prtljažnik z dvojnim dnom pa že v osnovi pogoltne 910 litrov. Foto: Matej Štakul

Biti del takšnega dogodka je privilegij, zlasti če si pokrovitelj, saj se vloženi evro povrne večkratno. Tega so se dobro zavedali tudi odgovorni pri Kii, uradnem partnerju dogodka, ki ga organizirajo vsaka štiri leta. To je prepoznavnost njihovih štirikolesnikov dvignilo stopničko višje. Prepoznavnost pa je v svetu avtomobilov izjemno pomembna, saj na trgu v posameznih razredih in podrazredih vlada gneča. Nič drugače ni denimo med (velikimi) športnimi terenci. Svoj delež na trgu si želi odrezati tudi sorento. Na cestah se vozi že dobrih 20 let, trenutno v četrti generaciji, ki je nedavno dočakala pomladitev. Ta mu je dobro dela. Zunanjost je osvežena do te meje, da deluje, kot da bi prestala uspešno plastično operacijo, v notranjosti pa je po zaslugi uporabljenih visokokakovostnih materialov in dveh velikih povezanih barvnih zaslonov na dotik močan vonj po prestižu. Brez tega bi bil boj za kupce že vnaprej izgubljen. Zavedati se je treba, da sorento ni za vsakogar, saj mora morebitnega kupca prepričati tudi s ceno. In ta ni nizka, za najbolje opremljeno testno različico je znašala 70.799 evrov oziroma 5400 evrov manj, kot ponujajo gotovinskega popusta.

910 l že v osnovi pogoltne prtljažnik, če podremo zadnjo klop, pa ogromnih 2100 litrov.

Je kot zlata ribica, ki izpolnjuje lastnikove želje. Usnjeni, ogrevani, hlajeni in električno pomični sedeži? Seveda jih premore. Kaj pa navigacijo? Je takšna z veliko začetnico in vas varno vodi v pristan. Prav tako pokimamo z glavo, ko beseda nanese na parkirne kamere in senzorje, ki še kako pomagajo, da ostane karoserija pri motoviljenju po ozkih mestnih ulicah deviško nedotaknjena. To ni samoumevno, saj je karoserija tega SUV še kako zajetna. Dolžinska mera je namreč 4,81 metra, kar pa prinaša veliko več plusov kot minusov. V garažni hiši je tako zaukazana popolna zbranost, ko pa se s sorentom odpeljete na pot, šele dojamete vse prednosti, ki jih dolžina prinaša. Na zadnjih sedežih, ki so vzdolžno pomični in ogrevani, lahko noge za večje udobje zlahka stegnete, omejitve ne pozna niti prtljažnik z dvojnim dnom. Že v osnovi pogoltne 910 litrov, če podremo zadnjo klop, pa ogromnih 2100 litrov. Družinski oče tako nikoli ne bo poznal zadrege, kam z vsemi kovčki, potovalkami in drugo kramo, kar je porok za to, da bodo potniki v kabini dobre volje prepevali Šifrerjevo Martinov lulček. Češnja na torti je električni pomik sicer zajetnih prtljažnih vrat, s katerimi bi imele predvsem naše lepše polovice precej dela, saj se dvignejo resnično visoko.

Foto: Matej Štakul

Foto: Matej Štakul

Za sorenta ključna je kombinacija 1-9-3-8-4-4. Ta ne odpira sefa z zlatimi palicami, temveč opisuje pogonski sklop. Dizelski motor z močjo 193 konjev (142 kW), katerih moč se prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. Ker se osnovna teža avtomobila približuje dvema tonama, se morajo konjički dodobra potruditi, da izpolnijo voznikove želje po dinamični vožnji. Lahko so hitri, kar dokazujeta že uradna podatka o največji doseženi hitrosti (201 kilometer na uro) in pospešku do stotice (v 9,2 sekunde), čeprav je res, da s sorentom praviloma ne boste divjali, temveč boste vozili zmerno hitro in s poudarkom na udobju. To je pisano z veliko začetnico, kombinacija samodejnega menjalnika in aktivnega tempomata, ki bere prometne znake in prilagaja hitrost dovoljeni, pa vas bo pripeljala do ekstatičnega stanja, ko vam bodo po glavi rojile pohotne misli, saj boste prepričani, da lahko med vožnjo smuknete tudi na zadnjo klop in se tam stisnete s svojo drago, avto pa bo že opravil svoje. Mogoče bo res tako čez deset let ...

Seveda bo nekdo, ki je ostal v obdobju pred 25 leti, dejal, da toliko denarja za južnokorejski avto ne želi odšteti oziroma si tega sploh ne predstavlja, a dejstvo je, da o kakšnem zaostajanju za (evropsko) konkurenco ni več govora, nekateri njihovi štirikolesniki pa se prodajajo kot vroče žemljice. Dodaten razlog, da je bila Kia lani v Sloveniji peta najbolje prodajana znamka, sorento pa je omrežil 41 Slovencev. Ti so se zavedali, da v primerjavi s podobno opremljenimi avtomobili na papirju prestižnejših znamk zagotavlja občuten finančni prihranek. A to pri vseh morebitnih kupcih ni na prvem mestu, saj jim je ključno, da si lastijo avto premijske znamke kljub plačilu vrtoglavega zneska. 

2024-09-30- kratki-test-web

  

Priporočamo