Selektorica, dramaturginja Kaja Novosel je za 37. Čufarjeve dneve, uveljavljeni festival ljubiteljskih gledališč, ki bo v gledališču na Jesenicah potekal od 14. do 20. novembra, med 25 prijavljenimi izbrala sedem predstav. »Običajno jih je šest, ker pa se med dvema ne more odločiti in ne bi rada ene žrtvovala, smo za še en dan podaljšali Čufarjeve dneve,« o letošnjem festivalu pravi direktorica gledališča Branka Smole. »Razmerje žanrov je tri drame in štiri komedije, od tega dve absurdni komediji,« je razložila.

»Menim, da so predstave žanrsko raznolike in večnivojske,« opisuje tudi selektorica Novoselova. Domača predstava Saša Dudića z naslovom Finida v režiji Vida Klemenca je po njenih besedah še najbolj komična v programu. Sledi predstava Zaprta vrata, klasika Jean-Paula Sartra v izvedbi KUD Fofite iz Medvod in v režiji Marka Čeha.

»Med mestom in podeželjem so velike razlike. Pomembno je, da lokalne skupnosti podprejo voljo gledaliških zanesenjakov in gmotno podprejo produkcijo ter tako zagotavljajo stabilne pogoje za delo in umetniški razvoj gledališča.«

Selektorica, dramaturginja Kaja Novosel

Eksistencialna drama v režiji Tatjane Peršuh je tudi Agata Visoška v izvedbi Loškega odra iz Škofje Loke, ki se naslanja na besedilo Ivana Tavčarja Visoška kronika. Polzgodovinska, a hkrati aktualna je predstava Dan, ko je padal sneg, malomeščanska drama o svobodi v režiji Ajdina Huzejrovića, ki jo uprizarja Gledališki studio Dramatikon. Koroška produkcija Žabe nagovarja resno tematiko, s katero bi se po mnenju selektorice gledališča morali bolj ukvarjati. Predstava v izvedbi Gledališkega združenja Koroški deželni teater in v režiji Žige Medveška bo na sporedu zadnji dan festivala, ko sledi še zaključek s podelitvijo plaket in nagrad.

V predstavi Goli pianist v izvedbi celjskega Gledališča Zarja se preteka večžanrskost. Po besedah Novoselove gre za izjemno slovensko besedilo Matjaža Župančiča. V programu so še Popolni tujci, priredba filmskega scenarija Šentjakobskega gledališča Ljubljana v režiji Jasmina Kovica, ki večplastno nagovarja današnjo aktualnost.

Selektorica je ob ogledu predstav opazila, da se precej pozna finančno izhodišče, velike razlike so med mestom in podeželjem. Pri tem je izpostavila pomen tega, da lokalne skupnosti podprejo voljo gledaliških zanesenjakov in gmotno podprejo produkcijo ter tako zagotavljajo stabilne pogoje za delo in umetniški razvoj gledališča.

Kot je na predstavitvi festivala še povedala Branka Smole, so namesto mladinske kategorije mlada gaz letos dobili ustreznejšo rešitev, in sicer bodo za to kategorijo spomladi pripravili svoj festival. V novembrskem terminu namreč vsaj pri srednjih šolah še ni produkcije, medtem ko spomladi je. Predstave v sklopu Čufarjevih dnevov pa se bodo potegovale za naklonjenost občinstva in strokovne žirije, ki jo letos sestavljajo režiserka Mojca Madon, dramaturginja Nika Korenjak ter gledališki in radijski režiser Aleš Jan. 

Priporočamo