Ana Jurc, filmska kritičarka MMC RTV SLO
Nevesta (The bride)Maggie Gyllenhaal po navdahnjeni ekranizaciji Elene Ferrante (Izgubljena hči) svojo režijsko kariero nadaljuje v dialogu z Mary Shelley. Njenega Frankensteina bo preselila v Chicago v tridesetih letih 20. stoletja, Christian Bale bo Frankensteinova pošast, Jessie Buckley pa Frankensteinova nevesta, bitje, ki »zaneti radikalno družbeno gibanje«. Film prihaja septembra.
Fantasy
Režiserka Kukla je snemanje svojega celovečernega prvenca Fantasy, ki »se začne tam, kjer so se Sestre končale«, zaključila že pred letom dni, tako da upamo, da bomo letos lahko videli sadove njenega dela. Sarah Al Saleh, Mia Skrbinac in Mina Milovanović iz Sester se vračajo kot najboljše prijateljice, ki na prehodu v odraslost spoznajo Fantasy, mlado žensko v tranziciji.
Vse, kar je narobe s tabo
Uršo Menart poznamo predvsem kot režiserko generacijskega filma Ne bom več luzerka. In tudi Vse, kar je narobe s tabo bo zgodba o »težavah mlajše generacije v svetu, ki ni ukrojen zanjo«. Avtorica pod drobnogled vzame osamljenost življenja v dvajsetih in predpostavko, da se v tem obdobju tkejo globoka prijateljstva.
Materialists
Težko bo naslediti Pretekla življenja, sijajni prvenec Celine Song. Materialists bo romantična komedija o ljubezenskem trikotniku, v katerega se zapletejo »ženitna posrednica, njen bivši in bogat poslovnež« (upodobili jih bodo Dakota Johnson, Chris Evans in Pedro Pascal). Od režiserke pričakujem, da bo v lahkotni žanr vnesla melanholijo in širok čustven razpon.
Alpha
Kako nadgradiš zmago na cannskem festivalu, ki si jo prislužiš s tehnofuturistično grozljivko Titan? Julia Ducournau se bo izziva lotila z Alpho, filmom, o katerem za zdaj vemo le, da nas bo popeljal v osemdeseta leta; glavna junakinja bo najstnica, ki jo sošolci izobčijo zaradi govorice, da ima nalezljivo bolezen. Zdi se torej, da bo žanr telesne grozljivke v letu 2025 nadaljeval svoj razcvet.
Matic Majcen, filmski kritik Večera
The battle of Baktan CrossEno preprosto dejstvo naredi film The battle of Baktan Cross za najtežje pričakovani film leta 2025 – gre za prvo sodelovanje med režiserskim velikanom Paulom Thomasom Andersonom in velezvezdnikom Leonardom DiCapriem. Da bi bila pričakovanja še večja, omenimo, da se bo film ponašal z več kot 100 milijonov dolarjev težkim proračunom, kar obljublja avtorski spektakel najvišje kategorije.
Caught stealing
Še eden izjemen filmar, ki bo v prihajajočem letu izdal nov film, je Darren Aronofsky. Po Kitu (The whale), zgodbi o osebnem propadu, se 55-letnik obrača v žanrske vode. V celovečercu, posnetem po istoimenskem kriminalnem romanu Charlieja Hustona, glavno vlogo igra Austin Butler.
Alpha
Francoska režiserka Julia Ducournau je po osvojeni zlati palmi za film Titan (2021) postala prvokategorno avtorsko ime in vsi težko pričakujemo, v katero smer bo šla od tu naprej. Njen naslednji film nosi naslov Alpha in bo prikazal zgodbo o najstnici, ki naj bi bila okužena z novo, neznano boleznijo.
Umri, ljubezen moja (Die, my love)
Vsako leto, ko škotska režiserka Lynne Ramsay posname nov film, je vredno omembe. Leto 2025 bo prav takšno. Od njenega prejšnjega filma Nikoli zares tukaj je minilo že sedem let. Njen novi film Die, my love načenja temo duševnega zdravja, v glavnih vlogah pa nastopata Jennifer Lawrence in Robert Pattinson.
Bugonia
Grški režiser Jorgos Lantimos v zadnjih letih pri izbiri svojih projektov ni storil napačnega koraka. Njegovi filmi segajo od oskarjevske uspešnice Nesrečna bitja (2023) vse do letošnjega eksperimentalnega omnibusa Dejanja usmiljenja (2024). Njegov novi celovečerec bo ravno tako »utrgan«, saj gre za znanstvenofantastično komedijo, adaptacijo južnokorejskega filma Rešimo zeleni planet iz leta 2003.
Veronika Zakonjšek, filmska kritičarka Dnevnika
Hot milkRežijskega prvenca Rebecce Lenkiewicz, doslej poznane predvsem kot scenaristke pri filmih Ida in She said, se veselim predvsem zaradi dejstva, da gre za filmsko adaptacijo britanske pisateljice Deborah Levy. Španska obala, odnos matere in hčerke ter igralka Vicky Krieps (Korzet).
Oče, mati, sestra, brat (Father, mother, sister, brother)
Jim Jarmusch se vrača s subtilno, grenko-sladko antologijo treh zgodb o odnosih med odraslimi otroki in njihovimi starši. Gre za serijo karakternih študij in tihih opazovanj, v katerih ne manjka impresivnih igralskih imen, od Cate Blanchett in Toma Waitsa do Adama Driverja in Charlotte Rampling.
Umri, ljubezen moja (Die, my love)
Škotska režiserka, ki se podpisuje pod filme Podganar, Pogovoriti se moramo o Kevinu in Nikoli zares tukaj, skozi žanr psihološke grozljivke in črne komedije ponovno zareže v polje mentalnih zlomov in deviantnih odklonov človeške psihe. Zgodba, postavljena v ruralno Montano, v središče postavlja trk bipolarne bolezni in poporodne depresije, v katero posrka Jennifer Lawrence.
Bugonia
Oče grškega čudnega vala Jorgos Lantimos in njegova nova muza Emma Stone se ponovno vračata na filmska platna, tokrat s priredbo južnokorejske znanstvenofantastične komedije Rešitev zelenega planeta o dveh fanatičnih teoretikih zarote, ki v prepričanju, da gre za nezemljanko, ugrabita izvršno direktorico korporacije. Seveda se ob dejstvu, da gre za režiserjev tretji film v treh letih, pojavi vprašanje, ali kvantiteta počasi ne začenja spodrivati kvalitete, a sama za zdaj zaupam, da me avtor Podočnika, Jastoga in Nesrečnih bitij ne bo razočaral.
Little trouble girls
Težko pričakovani celovečerni prvenec Urške Djukić je zgolj eden od slovenskih filmov novega vala režiserk, za katerega pričakujem, da bo v prihodnjem letu pomembno preoblikoval domačo filmsko krajino. Njen kratki animirani film Babičino seksualno življenje je leta 2022 prejel cezarja in evropsko filmsko nagrado, s celovečernim prvencem pa tako nadaljuje svoje raziskovanjem ženske spolnosti in vzpostavljanja identitete v svetu, prežetem z družbenimi pričakovanji. A namesto v preteklost in represivno spolno realnost generacije naših babic tokrat zareže v življenje sramežljive najstnice, ki mora najti odgovor na vprašanje, komu pripada njeno telo.