S solističnim performansom I Am A Mistake (Jaz sem napaka) uglednega belgijskega koreografa Jana Fabra se je sinoči v muzeju Leopold na Dunaju začel znameniti festival sodobnega plesa ImPulsTanz. Prireditev se je od ustanovitve leta 1984 razvila v enega najpomembnejših sodobnoplesnih dogodkov na svetu; tokrat se bo na odrih po vsem mestu do 13. avgusta zvrstilo več kot 60 plesnih uprizoritev, skupno 54 izvajalcev oziroma zasedb, približno petina predstav pa bo izvedenih premierno. Organizatorji so poskrbeli tudi za bogat spremljevalni program delavnic, raziskovalnih projektov in družabnih vsebin.

Že omenjeni Fabre, ki se med drugim ukvarja še s slikarstvom in dramatiko, bo sicer eno izmed osrednjih imen letošnjega festivala. V muzeju Leopold so tako včeraj odprli še obsežno retrospektivno razstavo Stigmata – Actions & Performances, ki bo na ogled do 27. avgusta, na njej je mogoče videti okoli 800 eksponatov, med njimi skice, objekte in dokumente, ki se navezujejo na Fabrovo umetniško ustvarjanje zadnjih štirih desetletij. Precej pričakovanja vzbuja svetovna premiera njegove najnovejše predstave Belgian Rules/Belgium Rules, ki naj bi bila dolga približno tri ure in pol; prvič jo bodo izvedli v torek v Volkstheatru.

Še eno slovito ime letošnjega programa je belgijski avantgardni režiser in koreograf Michael Laub, ki ga nekateri označujejo kar za »botra postdramskega gledališča«; gostovanje predstave Fassbinder, Faust in animisti, ki jo je ustvaril z Remote Control Productions, bo nocoj (ter s ponovitvama v prihodnjih dneh, vsakokrat v Akademietheatru) pomembno zaznamovalo uvodne dni festivala. Iz preostanka programa velja omeniti vsaj še jutrišnjo premiero predstave Out of Life britanske koreografinje Liz Kings ali videoinstalacijo The Development of Interdependence latvijske ustvarjalke Eline Maligine, ki bo prav tako na ogled te dni.

Usmeritev festivala na dokaj zanimiv način odraža tudi z evropskimi sredstvi podprt projekt The Humane Body, ki se osredotoča na slepo in slabovidno občinstvo ter obsega štiri predstave, dve delavnici, tečaj avdiodeskripcije in simpozij. Uprizoritve, ki jih za to priložnost pripravljajo Anne Juren, Volmir Cordeiro, Vera Tussing in Simon Mayer, bodo ta del občinstva upoštevale že med svojim nastajanjem, seveda pa mu bodo ponujale tudi avdiodeskripcijo in uvodne oglede z dotikanjem. Različnih delavnic bo na festivalu več kot 260, namenjene bodo tako poklicnim plesalcem kot otrokom, starostnikom in radovednežem, večina pa jih bo brezplačna. gb