Leta 2006 v Ljubljani ustanovljeno podjetje Celtra je hitro postalo prevelik potencial za domača tla, zato so svoj posel začeli v ZDA. Razvili so namreč edinstveno platformo AdCreator za ustvarjanje, produkcijo in distribucijo interaktivnih oglasov na mobilnih napravah, za hitrejši razvoj in rast podjetja pa so v teh letih zbrali dobrih 25 milijonov dolarjev tveganega kapitala, od tega samo 15 milijonov dolarjev pred dnevi, ko sta jim tolikšno zaupanje izkazala Unilever in WPP, poroča ameriški spletni medij The Drum.

S tehnologijo do posamezniku »domačega« oglasa

Celtra svojo platformo ponuja tako podjetjem oziroma blagovnim znamkam kot agencijam, zadnjo naložbo pa bodo namenili širitvi posla skupaj z največjimi oglaševalci. V njihovem spektru poslovnih partnerjev je namreč mogoče najti kar dve tretjini podjetij z lestvice največjih globalnih podjetij Fortune Global 500, med njimi Unilever, Kargo, Netflix in Opera Mediaworks. In prav z Unileverjem, eno od vodilnih blagovnih znamk široke potrošnje, bo potekal bistven del sodelovanja. Celtrino vodilno tehnologijo za produkcijo in distribucijo oglasov bodo namreč razpršili po Unileverjevih marketinških organizacijah po svetu in pripadajočem ekosistemu.

Miha Mikek, soustanovitelj in direktor podjetja, je dejal, da je bil Celtrin cilj oglaševalcem pomagati optimizirati njihovo digitalno oglaševanje glede na napravo, na kateri se oglas prikazuje uporabnikom. »Celtrina platforma blagovnim znamkam, agencijam, kreativnim producentom in drugim pomaga pri transformaciji v visoko učinkovite, s podatki opremljene pripovedovalce zgodb,« je še dejal Mikek. S hitrim (tehnološkim) razvojem se namreč tudi oglaševalci soočajo z vse kompleksnejšim digitalnim oglaševalskim ekosistemom, sploh zaradi razdrobljenosti medijskih vsebin, ki jim posamezniki namenijo svojo pozornost. V Unileverju so zato prepričani, da si uporabniki zaslužijo oglase, ki bodo v njih vzbudili domačnost in čustveno vrednost. Prav Celtra je tista, ki jim lahko to pomaga doseči na globalni ravni, je prepričan Keith Weed, vodja marketinga pri Unileverju.

Najboljša slovenska naložba

Drugi vlagatelj, WPP, vodilna marketinška in oglaševalska agencija na svetu, pa je z vložkom v Celtro sledil svoji strategiji, ki se osredotoča na tri ključna področja, na katerih so, kot trdijo, drugačni od konkurence. Gre za to, da strankam lahko ponudijo tehnologijo, podatke in storitev za proizvodnjo vsebin. WPP je zato še pred Celtro 6,5 milijona dolarjev vložil v agencijo Mic, vodilno na področju ustvarjanja digitalnih novic, osredotočenih na milenijce. Z obema naložbama, so prepričani, bodo lahko trgu ponudili s podatki podkrepljene ustvarjalne rešitve, prilagojene posamezniku, do njih pa bodo prišle v realnem času in po različnih medijskih kanalih.

Ob vseh uspehih Celtre pa ne gre pozabiti, da so vanje že na začetku njihove poti verjeli tudi domači vlagatelji. Pred sedmimi leti je namreč v podjetje približno milijon evrov vložil RSG Kapital, prvi slovenski sklad tveganega kapitala, ki je med vsemi skladi opravil tudi največ (uspešnih) naložb. »Celtra je bila in je še vedno naša najboljša naložba. V tokratnem krogu financiranja smo sicer znižali svoj položaj, saj smo delno odprodali svoje delnice, vendar še vedno od blizu spremljamo njen razvoj in močno verjamemo, da je to naložba, ki bo čez leto ali dve vredna še več kot danes,« je dejal Jure Mikuž, ustanovitelj RSG Kapitala, za katerega sicer naložba v Celtro ni bila najvišja, saj so tudi v druga portfeljska podjetja vložili podobno visoke ali višje zneske.

Vendar pa je Celtra razred zase. Mikuž se je za vložek v podjetje s partnerji odločil predvsem ali skoraj izključno zaradi ljudi, ki stojijo za to zgodbo. »Ustanovitelji so stoodstotno predani temu, da Celtri uspe, in verjeli smo jim, da imajo tudi znanja ter izkušnje, da to uresničijo. To navsezadnje vedno znova dokazujejo,« je o ustanoviteljih Mihi in Maji Mikek ter Matevžu Klanjšku povedal Jure Mikuž.