Po večletnih prizadevanjih ljubiteljev bohinjske železniške proge se letos turistom na 111 let starih tirih obeta še nekoliko boljša turistična in potovalna izkušnja.

Največje novosti so že deležni tisti, ki se po bohinjski progi podajo z avtovlakom. Slednjega poganja novejša lokomotiva, dodatno pa ga spremlja tudi prenovljen potniški vagon, v katerem je prostor za 36 potnikov in 30 koles. Posebnost vagona, ki so ga poimenovali po gradbenem inženirju Maksu Klodiču (gradil je tudi bohinjsko progo), je stalna potujoča razstava o inženirju in gradnji bohinjskega predora. Razstavo na vlaku je ob podpori Inženirske zbornice Slovenije uredil Gorenjski muzej.

Avtovlak letos na pot proti Bohinjski Bistrici vsak dan krene že iz Nove Gorice in se tja vrne pozno zvečer. Vozni red pa prinaša dodaten par avtovlakov med najbolj obremenjenima postajama Bohinjsko Bistrico in Mostom na Soči.

Vozil bo tudi muzejski vlak

V Slovenskih železnicah so prisluhnili tudi vedno večjemu zanimanju kolesarjev. »Glede na lanske pozitivne izkušnje so dizelmotorne potniške garniture letos že pripravljene na povečano povpraševanje po prevozu koles v poletni sezoni. Omogočajo prevoz do 30 koles, najbolj obremenjeni vlaki pa bodo v poletnih turističnih konicah vozili v dvojni sestavi, kar pomeni, da bodo lahko peljali do 60 koles,« pojasnjuje Matjaž Marušič, ki se v okviru Operativne iniciative za bohinjsko progo zavzema za čim boljšo potniško izkušnjo na progi. Kot vsa leta doslej bo ob določenih sobotah vozil tudi muzejski vlak. Letos načrtujejo, da bo na pot odšel še najmanj dvanajstkrat.

Dodatna letošnja novost je povezava slovenskega Krasa in Tržaškega z Gorenjsko. V juliju in avgustu bodo tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih vozili nekateri vlaki med Sežano in Novo Gorico. »S tem bo tudi potnikom s Krasa in Tržaškega poleti vsak dan omogočen obisk Soške doline in Julijskih Alp,« pojasnjuje Marušič. O železniški povezavi med državama pa velik bolj velikopotezno razmišljajo v sosednji Italiji. Obnoviti nameravajo staro železniško infrastrukturo med Svetim Andrejem, Miramarom in Colom v repentaborski občini ter jo povezati čez mejo s slovenskim železniškim omrežjem. S tem bi Trst na stežaj odprl svoja vrata starodobnim vlakom iz Avstrije in Slovenije, s čimer bi se celotnemu mestu odprla nova turistična perspektiva, so prepričani v deželni vladi Furlanije - Julijske krajine. Njihov celoten načrt obnove je vreden 18 milijonov evrov.