»Med 22 lani umrlimi motoristi jih je 20 samih zakrivilo prometno nesrečo. Večina povzročiteljev je imela vozniško dovoljenje manj kot pet let,« je ob začetku nacionalne akcije za večjo varnost motoristov opozoril direktor agencije za varnost prometa (in tudi motorist) Igor Velov ter dodal: »Ne podcenjujte voznih razmer in ne precenjujte svojih sposobnosti. Varnost mora biti na prvem mestu.«

Vse, ki bi se radi seznanili z veščinami varne vožnje, zaščitno opremo in se praktično preizkusili na poligonu, AMZS že v nedeljo vabi na brezplačen dan za motoriste v center varne vožnje na Vransko. »Ceste kljub toplejšemu vremenu skrivajo še marsikatero past. Da bi bil v podobni vozni kondiciji kot prej, motorist po zimskem premoru potrebuje ogrevanje in trening ter seveda ustrezno pripravljen motocikel,« svetuje obisk inštruktor varne vožnje Brane Legan.

Policisti tudi s helikopterjem

Po podatkih Vesne Marinko iz agencije za varnost prometa je v zadnjih desetih letih pri nas število motorjev zraslo za 42 odstotkov, zdaj se jih po slovenskih cestah vozi več kot 95.000. Med cestnimi smrtnimi žetvami jih je v povprečju 18 odstotkov, največ starih od 25 do 35 let. Samo lani so se zapletli v 909 prometnih nesreč, več kot pol se jih je zgodilo poleti – največ ob koncih tedna. Umrlo jih je 22, hudo poškodovanih je bilo 176, lažje pa 520. Tudi letos sta poškodbam že podlegla dva, eden je bil povzročitelj nesreče.

V tem spomladanskem času zato agencija za varnost prometa ponovno poziva tako motoriste kot druge prometne udeležence k strpni, previdni in preudarni vožnji. Zaščitna oprema in čelada, svetla odsevna oblačila in vedno prižgane luči so za motorista nuja. Zdaj je asfalt še hladen in ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik, na cestah so še vedno udarne jame in pesek, zato je temu treba prilagoditi hitrost. Tudi vozniške sposobnosti so čez zimo nekoliko upadle. Zato pred daljšo vožnjo priporočajo trening na poligonu ali krajšo kondicijsko vožnjo. Kot je povedal Matjaž Leskovar iz generalne policijske uprave, nad motoristi in drugimi vozniki že zdaj in bo tudi v prihodnje potekal poostren nadzor. Pomagajo si tudi s helikopterjem in videonadzornim sistemom, ki opazi registrsko tablico na oddaljenosti dveh kilometrov.

Glavna hitrost

Najpogostejši vzrok za nesreče je prehitra vožnja. Po Leskovarjevih besedah ne gre le za preseganje najvišjih dovoljenih hitrosti, pač pa tudi za hitrosti, ki niso prilagojene motoristovim sposobnostim. Zato vsekakor priporoča treninge varne vožnje, preventivne prireditve oziroma dneve odprtih vrat. Po Vranskem jih bodo v aprilu in maju organizirali še na poligonih v Krškem, Logatcu in na Ljubečni.