Verjamete v naključja? V življenju jih namreč ni. Ne samo pri ljudeh, temveč tudi stvareh, kot so na primer avtomobili. Avtomobilske hiše se dobro zavedajo, kakšen pomen ima ime vozila. Ime in vse, kar je povezano z njim, nastane s pomočjo raznovrstnih raziskav, mnoge med njimi pa upoštevajo tudi mejne znanosti in vede, ki jih uradna znanost ne priznava. Numerologijo, astrologijo in celo posebno vedo, ki preučuje okultne povezave med črkami in grafično podobo črk. Ko načrtujejo nov avtomobil, že vnaprej vedo, kateremu segmentu kupcev je namenjen. V skladu s tem izberejo možne predloge imen, ki se ujemajo z namembnostjo vozila. Tiste avtomobilske hiše, ki ne uporabljajo besed, ampak samo številke, pa se zanesejo predvsem na numerologijo. In mednje sodi Peugeot.

Morebiti o tem niste razmišljali, toda njihov športni terenec 3008 je zmagovalec z razlogom. To, da je postal najprej slovenski, nato pa še evropski avto leta, ni naključje. Za kombinacijo 3008 namreč med drugim piše, da gre za angelsko številko, katere sporočilo je, da vzemi stvari v svoje roke ter se odloči sam, kar je prav in kaj narobe. Številka pa tudi opogumlja, da si sam kreiraš srečo, si pozitivno naravnan, predvsem pa, da ne čakaš, da se ti nekaj lepega zgodi, temveč da uživaš v vsakem trenutku. V zapisanem se zlahka znajde tudi marsikateri zemljan in posledično Slovenec.

Da zna biti zmagovalec z razlogom, smo dojeli v enem samem dnevu. Če smo natančni, v približno 14 urah, kolikor je trajalo, da smo se odpravili do Beograda in nazaj, vmes pa opravili še en daljši intervju. »Kaj ne boš tam prespal, preveč boš utrujen za vožnjo,« so dejali vsi, ki smo jim zaupali naš približno 1100 kilometrov dolg potovalni načrt. Toda vedeli smo nekaj, česar naši prišepetovalci niso, da ima testnež samodejni menjalnik, navigacijo in pametni tempomat, kar se je izkazalo za ključno. Toliko bolj, ker smo imeli pred sabo predvsem vožnjo po avtocesti.

Naš načrt je bil enostaven – hitrost smo nastavili malce nad dovoljeno, avto pa je nato samodejno pospeševal in zaviral, edino delo, ki smo ga imeli, pa je bilo vrtenje volanskega obroča. Kilometre smo požirali hitro, popoln nadzor pa prevzeli le tedaj, ko smo se ustavili za plačilo cestnine, in na meji. Nič čudnega, da smo bili ob enih zjutraj, ko smo na Fužinah končali svojo pot, presenetljivo spočiti. A tudi malce razočarani nad previsoko povprečno porabo, s 7,2 litra občutno nad obljubljeno. Dizelski agregat je vendarle premogel vsega 120 konjev. Še enkrat pa se je izkazalo, kako blagohotno na voznika vpliva visok položaj sedenja, sploh če so sedeži asociacija za udobje. Tudi na zadnji klopi, kjer celo dolgina ne bosta imela težav, kam s svojimi koleni in glavo. Hvaležna bo tudi vaša prtljaga, saj zadek pogoltne razkošnih 520 litrov. Bilo nam je žal, ker pri sebi nismo imeli metra, toda zdelo se nam je naravnost neverjetno, da ima lahko vozilo te dolžine tako prostoren prtljažnik. Velja pa notranjosti nameniti posebno pozornost, si zanjo vzeti čas in jo občudovati. Različni materiali in barve poudarijo sodobno razmišljanje, ki mu trenutno v svetu športnih terencev ni para, zato vse skupaj deluje že skorajda vesoljsko in pred časom.

Varnost in udobje sta sopomenki za 3008, zato ne čudi, da je takšna tudi oprema allure, le za električno pomoč pri odpiranju prtljažnih vrat se nam je zdelo smiselno doplačati 850 evrov. 27.190 je evrska vsota, ki jo je treba imeti na računu, da tega 4,45 metra dolgega štirikolesnika zapeljete v svoj hlev. Ni malo denarja, tudi zato ne, ker »športni terenec« vendarle nima terenske nravi, saj štirikolesnega pogona ne premore niti za doplačilo. To bo razočaranje za vse, ki so se že videli za njegovim volanskim obročem, a ga potrebujejo tudi za vožnjo v zahtevnejših vremenskih in terenskih razmerah. Razvojnikom v razmislek.