Na uredništvo Dnevnika se je obrnil bralec, ki je 20. decembra lani pri Telemachu sklenil 24-mesečno naročniško razmerje za storitve kabelske TV s časovnim zamikom, mobilne telefonije, fiksnega telefona in interneta. Ker so storitve priklopili šele 3. januarja, z njihovimi storitvami pa ni zadovoljen, je po dobrih dveh mesecih želel pogodbo prekiniti. Na Telemachu so mu pojasnili, da bo moral v primeru predčasne prekinitve pogodbe plačati »kazen« v višini 497 evrov. Bralec (ime in priimek sta znana uredništvu) priznava, da v pogodbi piše, da bo moral plačati določen znesek ob predčasni prekinitvi pogodbe, v drobnem tisku pa je zapisna tudi formula za izračun penalov ob prekinitvi pogodbenega razmerja, vendar meni, da gre za nepoštene pogodbene obveznosti, saj ob priklopu ni prejel nobenih ugodnosti. Moti ga tudi, da je ob sklenitvi naročniškega razmerja moral plačati priklop storitev v višini 85 evrov, čeprav je, kot pravi, priklop pri drugih operaterjih brezplačen.

Telemach: Pogodbenih kazni ne računamo

V Telemachu konkretno na naša vprašanja ne morejo odgovoriti, saj nimajo vseh podatkov o podrobnostih naročniškega razmerja. »Ne govorimo o pogodbeni kazni, temveč o vračilu konkretnih zneskov, do katerih zaradi kršitve pogodbe, torej odpovedi, naročnik ni več upravičen. Če je naročnik od Telemacha prejel popust za nakup mobilnega terminala, popust na mesečno naročnino, dodatni paket storitev ali programov brez doplačila in/ali drugo dodatno opremo, je navedeni znesek povsem realen, saj imajo vse opisane storitve, še zlasti pa oprema, ceno, ki ob seštevku lahko privede do tega zneska. Točen izračun lahko, ob privoljenju končnega uporabnika, posredujemo, ko nam bo znan konkretni primer,« še pojasnjujejo v Telemachu.

Pri Amisu in T2 je priklop brezplačen…

Ob sklenitvi naročniškega razmerja pri T2 ne računajo priklopa storitev. Prav tako je priklop storitev televizije, interneta in fiksne telefonije brezplačen pri Amisu (oziroma Simobilu), razen če gre za priklop storitve mobilne telefonije. V tem primeru znaša priklop 11,99 evra. »Če je treba na naslovu naročnika vzpostaviti nov priključek širokopasovnih storitev, je cena vzpostavitve priključka brez namestitve opreme 45 evrov, z namestitvijo opreme pa 99 evrov,« pa pravijo v Telekomu.

… prekinitev pogodbe pa ne

V primeru predčasne prekinitve pogodbe mora naročnik Telekoma poravnati vse odprte pogodbene dogovorjene obveznosti in stroške do dneva izključitve. »To pomeni, da mora poravnati naročnino za mesec, v katerem je bilo prekinjeno naročniško razmerje, stroške za dopolnilne in dodatne storitve, stroške prometa, ki izvirajo iz naročniškega razmerja, in strošek prekinitve naročniškega razmerja,« pojasnjujejo v Telekomu. Konkretno to pomeni, da znaša strošek prekinitve naročniškega razmerja za fiksne širokopasovne storitve in klasične govorne storitve za pakete Modri, Modri Plus in Modri Net (gre za tako imenovane četrvorčke) 12 evrov, v primeru prekinitve naročniškega razmerja zaradi prehoda k drugemu operaterju pa 5 evrov.

Če uporabnik Simobila (oziroma Amisa) prekine naročniško razmerje v času veljavne vezave s pogodbo ob zagotovitvi posebne ugodnosti, povrne tudi sorazmerni del prejete ugodnosti. »Osnovi za izračun sta znesek ugodnosti in čas do izteka vezave,« pojasnjujejo v Simobilu. Višino zneska lahko naročniki Simobila preverijo na portalu Moj.Simobil. Pri T2 je praviloma ponudba oblikovana tako, da naročnik ob vezavi prejme določene dodatne ugodnosti, v večini primerov gre za dodatni popust za naročnino. Če naročnik T2 predčasno odstopi od pogodbe, pa mora poravnati celoten obseg ugodnosti, ki jih je prejel v času naročniškega razmerja. »Če se je stranka vezala na ugodnosti in je na primer za paket v višini 40 evrov prejela 25-odstotni popust, je plačevala naročnino v višini 30 evrov oziroma je prejela 10 evrov ugodnosti na mesec. Če je bila stranka na storitev naročena pet mesecev in je po tem obdobju naročniško razmerje prekinila, potem znaša višina pogodbene kazni 50 evrov,« še odgovarjajo v T2.