Vlagatelji v tehnološko panogo v kratkem pričakujejo tudi javno prodajo (IPO) delnic podjetja Snapchat, ki bo največji tehnološki IPO vse od Facebooka. Snapchat od svojega začetka uspešno povečuje število uporabnikov in po podatkih iz zadnjega četrtletja 2016 je število dnevnih uporabnikov že krepko preseglo 150 milijonov. Podjetje je v letu 2016 zabeležilo 404 milijonov dolarjev prihodkov, vendar kljub hitri rasti podjetje še zmeraj posluje z izgubo. Pričakovano vrednotenje družbe znaša okoli 20 milijard dolarjev, kar močno presega vrednotenja ob IPO Facebooka.

Glavnino uporabnikov Snapchata predstavlja populacija med 11. in 34. letom. Kljub veliki rasti prihodkov, povprečna poraba na uporabnika (ARPU) ostaja še zelo nizka. Če podjetju uspe dodati platformi nova orodja in jih monetizirati, bi se lahko prihodki hitro zvišali nad milijardo dolarjev letno. Velike možnosti za Snapchat so tudi v geografski širitvi, saj trenutno podjetje okoli 90 odstotkov prihodkov ustvari v Severni Ameriki. Tudi investicijska banka Goldman Sachs, ki je ena od organizatork javne prodaje, napoveduje lepe rasti. Po njihovem mnenju bi se tako prihodki do leta 2018 lahko povzpeli celo do dveh milijard dolarjev.

Ali bo šlo podjetje po javni prodaji po poteh Facebooka ali pa Twitterja, ne vemo. Javne prodaje podobne sorte z visokoletečimi cilji običajno privabijo vlagatelje željne hitrega zaslužka. Institucionalni vlagatelji pa po navadi počakajo, da se zgodba potrdi tudi s solidnimi poslovnimi rezultati. Struktura te javne ponudbe poraja obilo dvoma, saj ponujene delnice ne bodo imele glasovalne pravice in bosta ustanovitelja zadržala skoraj 90 odstotkov. Hkrati bo vodstvo verjetno izdatno nagrajevano za rast z novo izdanimi delnicami. Že za sam uspešni IPO bo Evan Spiegel (ustanovitelj) deležen nagrade v obliki dodatnega 3-odstotnega deleža.

Primer Twitterja, kjer strošek nagrad v obliki delnic zajema ogromnih 30 odstotkov letnih prihodkov, je lahko dober opomin morebitnim vlagateljem, v katero smer lahko zapelje podjetje.

Zadnje čase število javnih prodaj delnic upada. Tako je bilo v letu 2016 v ZDA zabeleženo 106 javnih prodaj delnic, kar je precej manj kot 164 v letu 2015 in najmanj po letu 2009 (ko je bilo samo 64). Videti je, da se vlagatelji v sklade tveganega kapitala raje odločajo za izhode s ciljno prodajo večjim podjetjem, kjer dosežejo večji izkupiček. Če gledamo samo tehnološko panogo, smo v letu 2016 videli samo 13 IPO podprtih s tveganim kapitalom.