Vsake toliko se spodobi, da v pričujoči rubriki predstavimo kakšen avtomobil Jamesa Bonda. Ne nazadnje je v seriji filmov o agentu 007 v vsakem delu pomembno vlogo odigral kakšen poseben štirikolesnik. Cela vrsta jih je takšnih, pri katerih je prva asociacija prav Bond, cela vrsta, ki bi jim lahko nadeli priponko legendarni. No, za tokratnega slednjega pač ne moremo trditi, zagotovo pa zanj velja, da ga v prvi vrsti povežemo prav s filmom o Jamesu Bondu. Avtomobil, o katerem teče beseda, je BMW Z3, film, v katerem se pojavi, pa Zlato oko (GoldenEye) iz leta 1995.

Tako film kot avto imata na več kot pol stoletja dolgi zgodovinski premici Bondiad posebno mesto. Prvi zaradi tega, ker je bil to film, pred katerim je od zadnjega pred njim posnetega Bonda (Dovoljenje za ubijanje/Licence to kill s Timothyjem Daltonom) minilo največ časa, kar šest let, predvsem pa zato, ker je v njem vlogo 007 prvič odigral Pierce Brosnan. Drugi pa je nekaj posebnega zato, ker je bil sploh prvi nebritanski avtomobil, ki je za Bonda predstavljal, recimo temu, prvo avtomobilsko izbiro – seveda je Bond v prejšnjih filmih že vozil številne avtomobile mnogih svetovnih znamk, a je bil to prvi takšen namenjen posebej njemu. Kar je kakopak ujezilo vse britansko-bondovske puriste, a so se z odločitvijo pač morali sprijazniti.

Zamenjal ga je za letalo

V filmu kabrioletskega beemveja Z3 Bondu kakopak predstavi Q (Desmond Llewelyn) in mu razkrije tudi vse njegove posebne funkcije in skrivnosti, ki jih kot vselej ne manjka. Avtomobil je tako odporen proti strelnemu orožju, za prednjimi žarometi ima skrite rakete, v prtljažniku zapakirano posebno padalo, ki vozilu pomaga pri hitrejšem zaviranju (Q ga preizkusi v laboratoriju, na terenu pa ostane neuporabljeno), ob tem pa ima Bond v avtu na voljo tudi poseben radar, katapultni sovoznikov sedež in način za samouničenje. Na terenu se Bond z Z3 prevaža samo na krajši čas na Kubi, naposled pa ga z agentom CIA Jackom Wadom zamenja za njegovo manjše letalo. Kar ne nazadnje pomeni, da se Z3 uvršča v zelo ozko skupino Bondovih avtomobilov, ki »preživijo« in v filmu niso deležni popolnega uničenja.

Avtomobil v Zlatem očesu je bil BMW Z3 letnika 1995. Takrat so ga tudi začeli proizvajati, a je na ceste zapeljal leto pozneje, zato so za snemanje filma uporabili enega od prototipov. Ta je imel pod pokrovom 1,9-litrski motor s 140-konjskimi močmi, obarvan pa je bil v modro, tako imenovano atlanta metalno barvo. Ki je bila seveda zaradi tega pozneje tudi zelo zaželena barva med kupci tega avtomobila.

Darilo in opozorilo

Kupcev pa je bilo, vsaj na začetku, veliko. Tudi, ali pa celo predvsem po zaslugi filma, ki je bil velika uspešnica, je BMW namreč, še preden je avto uradno predstavil, s prednaročili razprodal celoletno načrtovano proizvodnjo, ki je znašala nekaj več kot 15.000 primerkov. Jasno je torej bilo, da je Bavarcem uspel odličen posel, ki so ga s producenti sklenili za tri Bondove filme – v naslednjem, Jutri nikoli ne umre (Tomorrow never dies), je tako v glavni vlogi BMW serije 7, v Vse in še svet (The world is not enough) pa Z8.

Ker je Pierce Brosnan pri promociji avtomobila opravil tako dober posel, so mu pri BMW podarili primerek modela 850 CSi, s katerim je povezana zanimiva anekdota. Že nekaj tednov pozneje so ga namreč ujeli policisti, ko je z njim divjal s hitrostjo 193 kilometrov na uro. A ker so ga prepoznali in ker jim je Brosnan velikodušno razložil, kako so v filmu Zlato oko posneli skok z elastiko z velikanskega jeza elektrarne v Švici, jo je odnesel zgolj z ustnim opozorilom.